Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#581584
Det är ingen äkta neutral du får med "neutralkontroll" som det ibland kallas på Geartroniclådorna
Man slirar på en av kopplingarna till 1:a växeln och man får faktiskt mindre motorvibrationer och marginellt mindre bränsleförbrukning av det.
(Slirar kanske låter illa, men det blir inget slitage av det, för det mesta tror jag de osnygga inkopplingarna beror på att kontrollsystemet blev slitet och svårkontrollerat)

I AW55 lådorna så funkade det inte alltid så bra kan jag hålla med om.
Men i dagens 6-växlade geartroniclådor så har jag inte hört någon som klagat, och de har samma funktion men den är förbättrad.

Powershiftlådorna är jag inte helt 100 på, men jag antar de slirar försiktigt på kopplingen hela tiden så fort du har i Drive. För att få en snabb & stötfri inkoppling.
Kass generator? V70-2012

Kommer du åt att mäta direkt på g[…]

V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]

Innerbackspegel lös

Hm, känns ju spontant väldigt krån[…]

C70 -07, innertaket släpper

Har inte koll på c70 men de bilar jag har se[…]