Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Tror inte alls det blir någon stor skillnad. BMW 5 och 3 brukar ha rätt stora prisskilnader som nya, som beg är 3 lite hetare oftast. I Volvofallet är det ju lite annat kundklientel, och även om V70 för några år sedan slutligen tappade sin roll som begbilen alla barnfamiljer vill ha blir nog andrahandsvärdet rätt bra. Skulle förvåna mig om det skiljer mer än 10-15 tusen åt endera hållet om 5 år. Vi vet att V70 kommer att vara en stabil bil på andrahandsmarkanden. V60 kan bli lite hetare eller lite kallare. Mitt råd är att köpa den bil du/ni gillar. Andrahandsvärden överhuvudtaget har planat ut. Finns inte längre några Simca 1508 (1/3 av priset efter 1,5-2 år) eller 744 GL (nypriset kvar efter 3 år, delvis pga inflationen). Jämför Skoda, Citroén, Merca, Audi, Volvo, Ford - det är inte jättestora skillnader i procent restvärde längre.
PH
av Biltoken
Volvo Har generellt mkt bra andrahandsvärde -om inte modellen är på väg bort helt och hållet.
Sålde min V50 1.8 addition MY06 förra året och blev överaskad minst sagt.
Efter drygt 4 år och nästan 6.000 mil på mätaren blev jag nerringd när jag satte ut en privatannons på blocket och begärde 119.000 kr.

Jag hade över 10 pers på en lista som ville ha bilen. Mindre än 24 tim efter att annonsen va ute så var bilen såld och betald.

Då var tydligen V50 fortfarande attraktiv och jag satte tydligen fel pris.

Köpte bilen drygt 4 år tidigare för 199.900 inkl V-däck och serviceavtal i 3 år.

Min erfarenhet är att det är lättare att sälja en bil för max 150.000 kr och att man då får(för?) bra betalt pga den stora efterfrågan i den prisnivån.

Har en XC60 T5 2018, inga problem med varken v&au[…]

Mäta tjocklek på bromsskivor

På pågen Renault Scenic tog klossarna […]

OM RYSSEN KOMMER

Hatar Ryssarna. Har varit ute och kör en del […]