Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Fartkamerorna ligger väl inlagda på Cd-skivan , jag har aldrig lagt in några utan de har funnits från början.
av Twendor
Steff 99 skrev:Fartkamerorna ligger väl inlagda på Cd-skivan , jag har aldrig lagt in några utan de har funnits från början.
Tidligere var det slik, men etter produksjonsuke 46, og etter at det nye Volvo sensus systemet ble tatt i bruk. Kan jeg ikke finne det på de bilene jeg har prøvd.
I min my 10 ligger det på Dvd skiven.
Twendor
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Allt ska vara inlagt från början. Det är en massa inställningar man kan göra i nya systemet och det enklaste är att antingen lusläsa manualen eller sätta sig i bilen och kolla igenom menyerna.

Röststyrningen funkar på svenska, vet inte i nuläget om det funkar på norska också.
av svensen
Soft skrev:fungere stemmestyring på svensk ?
er det noen som vet om det fungerer på norsk?
Jeg hentet min XC60 D3 AWD Summum + + + i dag. (Levert til forhandler 31.12.2010)
Støtte for stemmestyring på norsk er ikke kommet ennå.
Jeg hadde forøvrig bedre suksess med å knote på engelsk enn på svensk. :lol:

Forøvrig er Sensus et must...

Mvh Sven
av Soft
Når du setter den til Norsk, fungerer noe av dette i det heletatt?, når jeg trykker på "snakkeknappen" i konas S60 skjer det absolutt ingen ting....
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: onödig citering
av Bohn74
Du må nok stille inn språket til Engelsk om du ikke er en jäkel på Svensk, fungerer ikke på Norsk enda. Da fungerer snakkeknappen.
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: onödig citering
av XCThord
Jag har en original RTI i min XC60 MY09 och uppgraderade den till den nya mjukvaran förra året. Det är alltså inte samma som i S60/V60 men i övrigt den senaste. Tycker det fungerar bra faktiskt, förstår inte varför så många klagar. Går lätt att styra med rattknapparna också.

Kan säga att fabriksnavigationen i min Cayenne Turbo MY06 är betydligt sämre. Den funkar men inte så mycket mer om jag ska va brutalt ärlig.

Jag har senaste Nokia ovi maps i min telefon och det fungerar finfint, men det ser fortfarande betydligt lyxigare ut att ha det inbyggt. Lätt värt pengarna!
av pianopeter
Har rti i V60 vilket ska vara samma som i de nya XC60. Röststyrningen är suverän och jag är väldigt nöjd. Gött att man får 2 års fria uppdateringar
av acr32
Steff 99 skrev:Fartkamerorna ligger väl inlagda på Cd-skivan , jag har aldrig lagt in några utan de har funnits från början.
Någon som vet om fartkamerorna finns att få till den "nya" RTI´n?
Jag lånade en bil häromdagen och jag hittade inte dessa iaf, detta är betydande om jag ska välja RTI eller inte.

Letar original gummimattor till V70 -04 och textil[…]

Jag har beställt en ny begagnad ECU. Jag &aum[…]

Youtube-tråden

Om någon undrar hur däck tillverkas (ho[…]

Vägmätare saknas

Fast det får du inte.