Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Arese skrev: XC60 har inte lika komfortabel fjädring som V70 ens med standardsättningen.
Jag håller med och jag är samtidigt lite förvånad...
Min XC60 med 17" vinterhjul är nästan lika stötig som min gamla sänkta V70N med 16" vinterhjul.
Skall bli intressant att se hur den går med 18" sommarhjul, men förhoppningsvis inte lika stötig (och spårkänslig) som den gamla var med 18".
En av orsakerna till att jag valde bort R-design, var just att jag tyckte den blev för stötig, speciellt med 20" men även den med 18" tycket jag också var onödigt stötigt, men allt är tycke o smak.
Man kan ju leva med lite stötigare gång i en sportig bil men en XC60 är ju aldrig sportig eller kul att köra och då blir det väldigt svårt att acceptera hårdheten. Särskilt bak kan det slå ganska ordentligt.
XC90_Executive skrev:Känner du att du inte behöver aut.nivåreglering så kan jag rekommendera R-design! Betydligt trevligare att köra, skönare stolar etc.
I bygg din bil hos Volvo, kan man bestille R-design med Nivåregulering?
Twendor
XC60(etter produksjonsuke 46), har fått "Sport DSTC" likt det som leveres på S60/V60.
Det tillater mere spinn før det kobler inn. :D
Bilen blir bare bedre og bedre. :-)-)
Twendor
Senast redigerad av 1 Twendor, redigerad totalt 0 gånger.
Volvocars.no har en feil!

XC90_Executive det blir en flott bil, gratulerer.
Hvilken farge blir det "rød"?
MvhTwendor
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]