Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det finns mer om det hos Apple:
http://discussions.apple.com/thread.jsp ... 9#12926899

Där rycktas det om att iOS 4.3 (i beta nu men kanske inte finns för 3G) eller 4.2.5 är på väg och att båda ska lösa det.

Vill man veta ännu mer går det att regga sig gratis och följa buggen:

The issue you are reporting is a known issue,and it is being actively investigated. It is being tracked under Bug ID# 8676091. If you sign up for a free developer account, you can file a bug and then you will have a tracking number, so you can follow the issue (although now that you have the original Bug ID# 8676091, you can just email devbugs@apple.com and ask for status on that bug).
av riha
gustavlund skrev:Som så många vet slutade det att fungera att koppla i iPhones till Volvos stereoanläggningar i.o.m. iOS 4.2 som kom för ett par månader sedan?

Är det någon som vet Volvos respektive Apples inställning till detta?
Är det felanmält till Apple respektive Volvo?
Är det någon av sidorna som har för avsikt att göra någt åt problemet i någon framtida uppdatering?

Jag vet att Volvo kan säkert ta en njugg inställning till detta eftersom det Officiellt är en iPod integration och inte en iPhone integration men å andra sidan skadar det ju även varumärket Volvo om man inte kan använda iPhones till dem.
Hmm, funkar fint på min med 4.2.x, iPhone 3G2 16Gb inkopplad till Volvo XC70II MY09.
av irie
Har inga problem med iPhone 4 (iOs 4.2.1) i min V60 (Premium Sound).

Spelar musik från iPhone 4 (Spotify alt. iPod) via bluetooth, iPod Classic (20GB) via USB'n.
Har dessutom några DVD med MP3-låtar så jag klarar mig ett bra tag.
av Tflex
Hämtade ut en XC60 i helgen. Bilen är utrustad med High perfomance multimedia och min iPhone 4 har senaste mjukvaran. Allt fungerar klockrent! För det är väl inte meningen att man ska se låttitel osv på skärmen när man kör via BT? Blev dock väldigt imponerad av ljudkvalite'n när man kör via BT.
av jejje
Tflex skrev:Hämtade ut en XC60 i helgen. Bilen är utrustad med High perfomance multimedia och min iPhone 4 har senaste mjukvaran. Allt fungerar klockrent! För det är väl inte meningen att man ska se låttitel osv på skärmen när man kör via BT? Blev dock väldigt imponerad av ljudkvalite'n när man kör via BT.
Presentation av låttitel etc över BT kräver version 1.3 av BT-profilen AVRCP. Ännu så länge stödjer iPhone endast version 1.0. Låt oss hoppas att iOS 4.3 innehåller stöd för AVRCP 1.3.

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lanse[…]

Diameter bränsleslang S70

Hej! Då jag inte lyckades montera av den ga[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Hej, VOC framfjädrar är ca 38N/mm dvs e[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Har du tillgång till kap och svets? Du beh&o[…]