Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arese
F11 är alltså Touringen, menar du att du sett 100k rabatt på den? Lagerbilar bör ju förövrigt var rejält mycket billigare än fabriksbeställning. Särskilt på en bil som femman som man verkligen vill spexa själv.

Jag har köpt tre nya bimmers de senaste fem åren och de ger som sagt bra rabatter men kampanjer på nya, heta modeller har jag aldrig sett...
av Lövet
Några större rabatter eller officiella kampanjer på F10/F11 finns inte i dagsläget. Det skulle i så fall vara ÅF själv som rabatterar.

Däremot är det finfina priser på 3-serien och 1-serien nu, där man kan få Advantage Edition med 17", xenonljus, halvskinn osv för småpengar.
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger.
av Arese
Precis min uppfattning Andreas!
av Steff 99
Arese skrev:F11 är alltså Touringen, menar du att du sett 100k rabatt på den? Lagerbilar bör ju förövrigt var rejält mycket billigare än fabriksbeställning. Särskilt på en bil som femman som man verkligen vill spexa själv.

Jag har köpt tre nya bimmers de senaste fem åren och de ger som sagt bra rabatter men kampanjer på nya, heta modeller har jag aldrig sett...
Vad är kampanj, för mej är det om en ÅF går ut och erbjuder ett pris under det som finns i prislistan, Volvo har både kampanjer som är samma hos alla ÅF och de har enskilda kampanjer som exv. bara Bilia har.
Det kan vara 2-3 bilar likväl som det är 100st
Det kan vara lagerbilar som är förkonfigurerade med specifik utrustning eller så kan det vara fritt val.
De jag sett hos BMW kan vara ÅF unika ...(och jag vet att nya Touringen heter F11).
Det senaste jag såg var en annons på en som jag skrev 530d o det var ingen E61:a.
Man får oftast ringa runt eller besöka handlarna för att finna dessa bilar.
av Arese
Men Steff, det är ju en avgörande skillnad om du får speca bilen själv eller inte....

Och om definitionen på kampanj är att man får lägre pris än i prislistan så är det ju kampanj på alla bilar. Alltid :wink:
av Lövet
Kampanj är för mig en officiell temporär prissänkning eller extrautrustning som är tillgänglig att beställa och konfigurera själv. Advantage Edition på 1 och 3 serien exempelvis är en kampanj. Mercedes Business+ också.

En prissänkt lagerbil hos en ÅF är något helt annat.
av Steff 99
Se där som det kan bli.
En ÅF kan enligt sig själva ha en "helgkampanj" eller "10år jubileum" med kampanjpriser.
För mej har det alltid varit en kampanj när vi gått ut med detta mot kund, men vi kan ha olika uppfattningar.
Det viktigaste är väl ändå att priset är sänkt på ett antal bilar där du som köpare har ett lägre pris än prislistan innan ni börjar förhandla.??
För mej som kund är det ganska ointressant om det finns 100 bilar eller bara ett fåtal, det viktigaste är väl att just den bilen jag köper har ett bra pris och rätt utrustning.
av Lövet
Jo, även stora ÅF kan ha omfattande kampanjer. Men dess betydelse för prisbilden som helhet brukar bli ganska liten. V60 T3 däremot kommer ju i stort sett bli omöjlig att sälja till fullpris. Folk vänjer sig vid en viss prisbild och höjs den så finns risken att det blir tvärnit försäljningsmässigt.

Modeller brukar nästan aldrig bli dyrare med åren utan tvärtom. Ofta inkluderas mer utrustning mot slutet av livscykeln till samma pris. När man då i modellens introduktionsskede lägger sig på en låg nivå kan man riskera lönamhetsproblem. Å andra sidan är en bil med låg marginal mer lönsam än en bil som inte blir såld.
av Tobbev
Jag har beställt en T3 utan att ha kört den. Med personalrabatten så blev det ett riktigt bra pris.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]