Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Micke008 skrev:Har du några artikelnummer på delarna?

Ett tips är ju att bygga bilen i en annan ljusfärg så får du lite hum om hur det ser ut.
Här kommer artikel.nr: 31323047/1305kr & 31323046/564kr blir totalt: 1869kr

Han trodde allt ska vara med då enligt bilderna.

Mvh
Per
Nä, det har jag inte för dom kommer jag troligen inte köpa från Volvo...

Mvh
Per
Hej pergrein,
smart info att man kan köpa r-design detaljerna till kofångaren bak, håller med om att det inte är så snygg i originalskick baktill.
Det två plastdetalerna som du skrev om, är de de enda som behövs för att konvertera? Är det den silverfärgade listen och svarta mittpartiet?
Hur gjorde du, bad du din handlare montera den vid leverans? Vad tog dom för att montera?
Har beställt en V60 D3 i embers svart, och skulle tro att den ser mycket bättre ut med R-design bakparti.
av s6025t
På en D3 behöver avgassystemet bytas eller modifieras för D3 har bara ett utblås endast D3 R-design har dubbla utblås från fabrik eftersom det bara finns en bakre diffusor med uttag för dubbla pipor.
hmm, då va det inte lika billigt längre,, är det någon som har en V60 D3 r-design som kan bekräfta?
CD_Sweden skrev:Hej pergrein,
smart info att man kan köpa r-design detaljerna till kofångaren bak, håller med om att det inte är så snygg i originalskick baktill.
Det två plastdetalerna som du skrev om, är de de enda som behövs för att konvertera? Är det den silverfärgade listen och svarta mittpartiet?
Hur gjorde du, bad du din handlare montera den vid leverans? Vad tog dom för att montera?
Har beställt en V60 D3 i embers svart, och skulle tro att den ser mycket bättre ut med R-design bakparti.
Hejsan, det är en mindre svart plastbit som sitter i mitten mellan utblåsen på undersidan och sen är det resten som är en bit.
Jag kollade på montbeskrivningen och man behöver en satts för att montera backvarnarna också.
Jag kommer att montera detta själv efter jag hämtat bilen... Det är nog som s6025T säger att det blir att byta avgassystem bak
och då sticker nog priset en hel del... synd...

Mvh
Per
Så nu har man hämtat bilen och fått dit spoilern + slutrör. Det blev inte volvos slutrör pga av priset (1250kr/st) och så ska dom svetsas fast, köppte liknade för 400kr/st.

Priset för spoiler var 625kr med PDC fästen alltså den biten som var billigast av dom jag uppgav tidigare och den var komplett :shock:... Han på reservdelarna dubbelkollade och priset stämde...

Totala kostanden blev då: 1425kr

Jag är då nöjd med hur det blev, bilder kommer....
Där ser man, jag fick ett pris på drygt 1200:- för bakdelen men 900:- per slutrör. Men om de ska svetsas så är det mindre skoj. Dock har jag inte fått något, ännu senast jag pratade med min handlare talade de om Mars månad. När beställde du dina delar? Ingick PDC fästen eller fick du beställa dem separat?
Micke008 skrev:Där ser man, jag fick ett pris på drygt 1200:- för bakdelen men 900:- per slutrör. Men om de ska svetsas så är det mindre skoj. Dock har jag inte fått något, ännu senast jag pratade med min handlare talade de om Mars månad. När beställde du dina delar? Ingick PDC fästen eller fick du beställa dem separat?
PDC fästen beställdes separat med det verka finnas en mitten plastbit som har dessa färdigt när jag kollade på montbeskrivning när man ska sätta dit PDC på en R-Design http://vccs.volvocars.se/AccessoriesWeb ... /V60,_2011

Kolla om det finns med färdiga fästen men det är nog dyrare än sattsen med endast PDC fästen.

Jag har kollat på en V60 R-Design och dom var svetsade men man kan nog kanske lösa det med att kapa ett par skåror/jack och så ett klammer...

Tog en vecka så hade jag spoilern, beställdes V5.

Mvh
Per

Letar original gummimattor till V70 -04 Kolla[…]

Sensorring bak Volvo V40

Hej på er Volvovänner. Sensorringen bak[…]

Jag har beställt en ny begagnad ECU. Jag &aum[…]

Youtube-tråden

Om någon undrar hur däck tillverkas (ho[…]