- tis 28 dec 2010, 12:43
#481499
Sen finns det ett "sportläge" till om uppgifterna här stämmer. Dvs, det läge som Du kommer åt genom att under "My Car" aktivera/avaktivera DSTC. Dock omfattar en sådan avaktivering precis som tidigare bara antispinn-funktionen, ej antisladd.
Alltså, för att få en riktigt kul MY11 behöver Du göra så här:
(1) Starta bilen
(2) Aktivera SPORT-läge (I) genom att föra växelspaken åt höger.
(3) Under "My Car" välja DSTC och avaktivera denna (sportläge II).
Innan Du inaktiverat enligt steg tre är bilen i princip omöjlig att sladda eller rivstarta med.
Återkommer när jag själv testat detta. Är på resa nu tyvärr några dagar.
Steff 99 skrev:Det står tydligt i instruktionsboken att DSTC inte går att stänga av, men att det kan reduceras i och med att man väljer sportläge.Ja, det är ju just det som gör det lite rörigt. Att det typ står att den reduceras när man väljer sportläge. För att enbart välja sportläge reducerar ingenting nämligen, alltså om Du för växelspaken åt höger och "S" tänds på instrumentpanelens växelindikator = sportläge.
DSTC är väl en kombination av antisladd och antispinn, vad som händer när man kopplar ur, är att effekten på motorn inte stryps lika abrupt.
Jag kan garantera att det går att köra väldigt aktivt med DSTC i sportläge. 8)
Skall man åka riktigt fort krävs det nog en annan bil som är mer byggd för att åka racing.
Sen finns det ett "sportläge" till om uppgifterna här stämmer. Dvs, det läge som Du kommer åt genom att under "My Car" aktivera/avaktivera DSTC. Dock omfattar en sådan avaktivering precis som tidigare bara antispinn-funktionen, ej antisladd.
Alltså, för att få en riktigt kul MY11 behöver Du göra så här:
(1) Starta bilen
(2) Aktivera SPORT-läge (I) genom att föra växelspaken åt höger.
(3) Under "My Car" välja DSTC och avaktivera denna (sportläge II).
Innan Du inaktiverat enligt steg tre är bilen i princip omöjlig att sladda eller rivstarta med.
Återkommer när jag själv testat detta. Är på resa nu tyvärr några dagar.