Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ekwi
@Petkas, jag erhöll aktiveringskod till denna sida ungefär en vecka efter det att jag skrev på papper hos säljare.

@steff 99, vad jag menar med att jag betvivlar att 16v stämmer är att man på sidan visar ett flödesschema uppdelat i 6 delmoment, varav orderlagd är det första momentet följt av produktionsplanering, bilen byggs, kvalitetskontroll, transport och bilen hos handlare. Jag kan ju givetvis ha fel, men då orderläggning hittills tagit 7 veckor(av angivna 16) känns det som om ngt är fel, antingen tidsuppskattningen eller måhända webbsidan? I min värld tar såväl produktionsplanering som bygga bil och kvalitetskontroll längre tid än att lägga upp en ordet i ett system...
Men som sagt jag kan ha fel.
av Steff 99
ekwi skrev:@Petkas, jag erhöll aktiveringskod till denna sida ungefär en vecka efter det att jag skrev på papper hos säljare.

@steff 99, vad jag menar med att jag betvivlar att 16v stämmer är att man på sidan visar ett flödesschema uppdelat i 6 delmoment, varav orderlagd är det första momentet följt av produktionsplanering, bilen byggs, kvalitetskontroll, transport och bilen hos handlare. Jag kan ju givetvis ha fel, men då orderläggning hittills tagit 7 veckor(av angivna 16) känns det som om ngt är fel, antingen tidsuppskattningen eller måhända webbsidan? I min värld tar såväl produktionsplanering som bygga bil och kvalitetskontroll längre tid än att lägga upp en ordet i ett system...
Men som sagt jag kan ha fel.
När den lämnar "orderlagd" så är den inte ändringsbar längre, den går sedan över i "produktion planerad", det gör den tydligen några veckor innan den börjar byggas.
av rex
ekwi skrev:Ni som beställt xc60 (steff 99&petkas) och som hade dryga 20 veckors lev.tid, vad står det då ni loggar in på "min volvoxc60"? Jag beställde snarlik konfiguration enligt Petkas(dock DrivE-variant) v.42 och skall, enligt försäljaren, få bilen v.8-9. Men på "min volvoxc60"-sidan stod det från början 16v kvar till leverans. Dock står det fortfarande endast att bilen är orderlagd i fabrik, varför jag betvivlar sanningshalten i leveranstid på 16-veckor...
Jag har ca 5 veckor till leverens enligt "min volvo sida". Det skulle betyda vecka 2. Och enligt säljaren ska den levereras vecka 3. Så jag hoppas att det stämmer.
av Boniek
Idag så hämtarjag min ice vita v60 :D Det blev en D3:a manuell med momentum paket plus massa extra utr.. Min första helt nya bil..
av Lazy
Boniek skrev:Idag så hämtarjag min ice vita v60 :D Det blev en D3:a manuell med momentum paket plus massa extra utr.. Min första helt nya bil..
Grattis! Har du fått bytt det nya bränslerör som skulle göras på alla nya D3 o D5:or?
Jag skulle fått hämta min V60 D3:a den 25/11 men på grund av detta byte har jag inte fått den än ??:-/
Användarvisningsbild
av Falstaff
Boniek skrev:Idag så hämtarjag min ice vita v60 :D Det blev en D3:a manuell med momentum paket plus massa extra utr.. Min första helt nya bil..
Grattis! När beställde du bilen? Min S60 ska/skulle komma mitten av december, men nu verkar den stå och frysa för sig själv i Göteborg och är "kvalitetsblockad" pga av Bränslerörsproblematiken.
av v60
Beställde min v60 T3 vecka 47 och fick idag reda på att den "planerad" på fabriken. Kanske bara dislarna och T5or som är försenade?
av Lazy
Fick idag besked att leveransen på min V60 D3 är framskjuten till V.1 (V.47 var första budet) pga de bränslerör som ska bytas ut på ca.2800st dieslar.
Beställde den V.36 och såg fram mot en fin julklapp, men det är bara att plocka fram de bevingade orden "den som väntar på något gott" osv...... :D
av Micke008
Ynot skrev:Fick idag besked att leveransen på min V60 D3 är framskjuten till V.1 (V.47 var första budet) pga de bränslerör som ska bytas ut på ca.2800st dieslar.
Beställde den V.36 och såg fram mot en fin julklapp, men det är bara att plocka fram de bevingade orden "den som väntar på något gott" osv...... :D
Du skrev innan om D5 att de också skulle få andra bränslerör, har du hundra koll på det eller gissar du?
Jag hämtade min bil den 10e nov, några dagar innan Volvos lansering och jag har inte fått någon info om att något ska bytas ännu, tycker jag borde ha fått det om de inte kan leverera din bil som säker är tillverkad under samma vecka som min.
av Lazy
Micke008 skrev:
Ynot skrev:Fick idag besked att leveransen på min V60 D3 är framskjuten till V.1 (V.47 var första budet) pga de bränslerör som ska bytas ut på ca.2800st dieslar.
Du skrev innan om D5 att de också skulle få andra bränslerör, har du hundra koll på det eller gissar du?
Jag hämtade min bil den 10e nov, några dagar innan Volvos lansering och jag har inte fått någon info om att något ska bytas ännu, tycker jag borde ha fått det om de inte kan leverera din bil som säker är tillverkad under samma vecka som min.
Informationen från min säljare var att alla nya dieslar var försenade i leverans pga detta, men kolla upp med din närmsta volvo verkstad vad som gäller för din bil.
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]