Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
mikebike skrev:
bjornw skrev:Audi, BMW och Mercedes har eluppvärmning av sin radar så den funkar även i snö.
Dessutom har de diskretare radarmontage, till skillnad mot Volvos "böld" i grillen.
Hade jag köpt en helt ny bil hade jag valt bort Adaptiv Farthållare av kosmetiska skäl.
Nu ingick den i dealen så då är det bara att gilla läget...
En gång adaptivfarthållare så kunde jag inte vara utan, ett av de bästa options jag har haft.
Att sedan få en som fungerar ner till noll, så det är bara att vänta till mars när XC60 levereras.
av bilgalen
mikebike skrev:Dessutom har de diskretare radarmontage, till skillnad mot Volvos "böld" i grillen.
Jag tycker den harmoniserar bra om man bara valt till Volvos gigantiska avtagbara dragkrok. Böld i fronten och blöja där bak :)
Användarvisningsbild
av Gurra82
med risk för att bli uthängd, du har köpt ett tillbehör som bara fungerar ibland :wink:
av Steff 99
Gurra82 skrev:med risk för att bli uthängd, du har köpt ett tillbehör som bara fungerar ibland :wink:
Om det var mej du avsåg, så har jag beställt ACC (Adaptive Cruise Control)till min XC60....för jag tillhör dom som vet att jorden är rund ... :wink:
Användarvisningsbild
av Gurra82
Steff 99 skrev:
Gurra82 skrev:med risk för att bli uthängd, du har köpt ett tillbehör som bara fungerar ibland :wink:
Om det var mej du avsåg, så har jag beställt ACC (Adaptive Cruise Control)till min XC60....för jag tillhör dom som vet att jorden är rund ... :wink:
:D
av MagnusVäxjö
bjornw skrev:Audi, BMW och Mercedes har eluppvärmning av sin radar så den funkar även i snö. Vilket land har mest snö?
Men jag tror inte det hade med snö på radarn att göra. Den var snöfri när jag tittade på den. Jag tror nog problemet är att radarsignalerna störs av snön i luften. Men jag vet inte.
av xoxo
MagnusVäxjö skrev:
bjornw skrev:Audi, BMW och Mercedes har eluppvärmning av sin radar så den funkar även i snö. Vilket land har mest snö?
Men jag tror inte det hade med snö på radarn att göra. Den var snöfri när jag tittade på den. Jag tror nog problemet är att radarsignalerna störs av snön i luften. Men jag vet inte.
Tyskarna smälter bort snön framför bilen :-O)
Användarvisningsbild
av mattes
xoxo skrev:Tyskarna smälter bort snön framför bilen :-O)
Jag har hört att det är en "dödsstråle" ungefär som den i Star Wars så man kan blåsa bort långsam trafik framför en.
Men som sagt det är bara något jag har hört..

Jag har inte upplevt att radarn strekar när det snöar, men det har kanske inte snöat tillräckligt ännu :o
av MagnusVäxjö
mattes skrev:
xoxo skrev:Tyskarna smälter bort snön framför bilen :-O)
Jag har hört att det är en "dödsstråle" ungefär som den i Star Wars så man kan blåsa bort långsam trafik framför en.
Men som sagt det är bara något jag har hört..

Jag har inte upplevt att radarn strekar när det snöar, men det har kanske inte snöat tillräckligt ännu :o
Jag har också hört det där med strålen. Men har inte sett det med egna ögon :shock:

När den inte funkade för mig så snöade det ordentligt. Jag har kört med den nu när det snöat mer normalt och då har den funkat.
av Willis
MagnusVäxjö skrev:Körde precis hem min nya S60 som har Driver supportpaketet vilket innebär att den skall halla avstånd automatiskt när man använder farthållare. Och det funkade bra tills det började toksnöa. Och det kan jag såklart förstå att inte radarn funkar i snön. Problemet var bara det att jag inte lyckades få iggång farthållaren på vanligt vis utan radarfunktionen. Ganska störande var det :x Läste lite i bruxen men får inte riktigt kläm på det. Någon som vet om det går att slå av den på nått vis?
På våran V70 R-Design hemma har vi också ACC och än så länge har jag inte testat den när det snöar som mest, men det skulle kunna vara så att om du minskar avståndet på ratten till lägsta den ska reagera på bilen framför borde du kunna köra med Cruise Control utan konstigheter.

Intressant berätta mer... kunde du smör[…]

Brainys V60

Synd att det sker redan på pärlan. Bord[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]