Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andreas_lofgren skrev:Momentum plus skinnklädsel räcker för mig. Kromlister, elstolar och allt sånt som ingår i Summum lockar inte alls.
Kan bara hålla med! I Summum är det bara skinn som är intressant. Om det skiljer 40000 (?) för att få summumpaketet just nu, så skulle jag ta skinnklädsel till momentum istället. Visst är det lite snyggt med blanka rails men allvarligt!, det blir ju löjligt dyrt.
/Peter
greenbay skrev:
andreas_lofgren skrev:Momentum plus skinnklädsel räcker för mig. Kromlister, elstolar och allt sånt som ingår i Summum lockar inte alls.
Kan bara hålla med! I Summum är det bara skinn som är intressant. Om det skiljer 40000 (?) för att få summumpaketet just nu, så skulle jag ta skinnklädsel till momentum istället. Visst är det lite snyggt med blanka rails men allvarligt!, det blir ju löjligt dyrt.
/Peter
Nä skiljer 40tusen mellan T3 och T5 mellan momentum och summum är det 15 tusen.
Skinn kostar dock 10 så att välja det till momentum kan ju kvitta då det bara skiljer 5 för resten.
Delar man inte bilen med en kortväxt / långväxt fru / familjemedlem är elstol med minne meningslöst. I mitt fall använder jag bilen ungefär lika mycket som frun, som är 25cm kortare än jag så elstol med minne är nästan ett måste.
Rails, är inte det något man höll i när man stretchade efter löprundan i mitten av 90-talet?
Ärligt, vad ska ni med ett handtag på taket till? Lasthållare kan man fästa ändå.
andreas_lofgren skrev:Rails, är inte det något man höll i när man stretchade efter löprundan i mitten av 90-talet?
Ärligt, vad ska ni med ett handtag på taket till? Lasthållare kan man fästa ändå.
Men blir det inte fult utan? På Volvos "Bygg din volvo" så ser det ju som att det blir så hål i ner i taket om man inte har rails och railsen på V60 verkar ju inte stå upp utan istället ligger dom nedfällda i taket. Rätt mig om jag har fel. Dom går alltså inte att hålla i, dom är där bara för syns skull.

Bild på taket med ljusa rails.
Bild
Petzzon skrev:Oavsett hur mycket du kostar på den tröttnar du efter ett halvår ändå :)

...och vad gör man då? BYTER igen! :-)-)

(* Aluminiumhjul: Njord 8x17" med däck 235/45 R17)
* Elfällbara bakre nackskydd
* Elinfällbara backspeglar med markbelysning och tiltfunktion vid backning
* Elmanövrerad förarstol med minne för förarstol och ytterbackspeglar
* Innerbackspegel med automatisk avbländning
* Klädsel: Läder
* Kombiinstrument med kronografinspirerade instrumentinramningar i aluminium (Watch dials)

Jag tycker inte att 15000kr extra är mycket för allt som ingår.
andreas_lofgren skrev:Rails, är inte det något man höll i när man stretchade efter löprundan i mitten av 90-talet?
Rails ger bilen en skön bruxig attityd, ungefär som att gå i stan med en dyr jacka anpassad för exkursioner i polarområdena.
Om man vill ha en bruksanpassad bil känns inte V60 som rätt spår...

(* Aluminiumhjul: Njord 8x17" med däck 235/45 R17) [Okay, vettigt]
* Elfällbara bakre nackskydd [Junk]
* Elinfällbara backspeglar med markbelysning och tiltfunktion vid backning [Junk]
* Elmanövrerad förarstol med minne för förarstol och ytterbackspeglar [Junk]
* Innerbackspegel med automatisk avbländning [Junk]
* Klädsel: Läder [Okay, vettigt]
* Kombiinstrument med kronografinspirerade instrumentinramningar i aluminium (Watch dials) [Seriöst, är detta sånt ni vill betala för?]

Tankar från en begagnatköpare
andreas_lofgren skrev:Om man vill ha en bruksanpassad bil känns inte V60 som rätt spår...

* Elinfällbara backspeglar med markbelysning och tiltfunktion vid backning [Junk]
* Kombiinstrument med kronografinspirerade instrumentinramningar i aluminium (Watch dials) [Seriöst, är detta sånt ni vill betala för?]

Haha, mycket där som jag inte vill kalla junk! :D

Som jag skrev i början... Skinnklädsel eller ej? Visst du kan snåla med Momentum och lägga till Skinn på det och spara, vadå, 5000 kr?

Jag tycker skinn är nästan nödvändigt, lätt att hålla rent och mycket snyggt.

Jag tror definitivt andrahandsvärdet är bättre med en Summum än en Momentum. Tänk själv om du väljer mellan två bilar! Vill man ha skinn, är man dumsnål om man inte väljer Summum. Även fast du får en del mer eller mindre nödvändig "junk" för dessa 5000 kr (som är nada i sammanhanget). :-)-)
Senast redigerad av 1 supersonic, redigerad totalt 0 gånger.
andreas_lofgren skrev:Om man vill ha en bruksanpassad bil känns inte V60 som rätt spår...

Elfällbara nackskydd och innerbackspegel med aut avbländning kanske är lite meningslöst.
Tiltfunktion för backspegeln är dock väldigt trevligt när man ska backa nära kantstenar etc så man inte skaver sönder sina fina fälgar.
Elstol med minne är väldigt vettigt om man byter förare ofta och måste ställa om.
Läder, smaksak.
Kronografinspirerade instrumentinramningar är rätt snyggt och påminner en om att man valt största utrustningspaketet :)
Bild vs Bild

Men ja, ska man välja till läderklädsel tycker jag Summum är självklart, annars mycket tveksamt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

För en vanlig Svensson som ej kör p&arin[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]

Mätte upp tempgivarna, bilen stått ute […]