Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zelda
olifen skrev:
lobbysleeper skrev:Park.hjälp har väl alltid kostat 8000kr på en bas/kinetic bil. Däremot bara ~3100kr extra från momentum och uppåt.

Ja från momentum 3100, men från R-design + 8000 kr. Sitter här med min brors orderbekräftelse på en S60 T5 R-design och det står +3100 kr på hans kvitto... lite konstigt tycker jag dessutom är hans lädersäten 0 kr men på volvocars står det +10000 kr nu..
R-design utgår ALLTID från momentum så d är 3100kr för parkeringshjälp fram som extra så den visar totalpriset från standard, sen så kostar fulläder 10.000kr din brors s60 r-design har inte fulläder utan den har Textil/T-Tec/Läder.
av olifen
Zelda skrev:
olifen skrev:
lobbysleeper skrev:Park.hjälp har väl alltid kostat 8000kr på en bas/kinetic bil. Däremot bara ~3100kr extra från momentum och uppåt.

Ja från momentum 3100, men från R-design + 8000 kr. Sitter här med min brors orderbekräftelse på en S60 T5 R-design och det står +3100 kr på hans kvitto... lite konstigt tycker jag dessutom är hans lädersäten 0 kr men på volvocars står det +10000 kr nu..
R-design utgår ALLTID från momentum så d är 3100kr för parkeringshjälp fram som extra så den visar totalpriset från standard, sen så kostar fulläder 10.000kr din brors s60 r-design har inte fulläder utan den har Textil/T-Tec/Läder.

kolla här: http://np.netpublicator.com/netpublication/n44525142/56
Läder Mörkgrå 3101 står det i orderbekräftelsen. Jag var med när han valde. Säljaren sa att den ingick och han rekommenderade den istället för Textil/T-Tec/Läder. Dessutom ingår p.hjälp bak i momentum, det måste vara nåt fel på hemsidan bara.
av Willis
Man kan inte göra annat än att berömma Volvos webbteam! Fy fan va duktiga dom är, så jävla läckert, men samtidigt funktionellt! 8) :D :-)-)

XC60's nya instrumentbräda var ju sjukt läcker! Och klädsel till R-Design likaså!
Användarvisningsbild
av PalmE
olifen skrev:kolla här: http://np.netpublicator.com/netpublication/n44525142/56
Läder Mörkgrå 3101 står det i orderbekräftelsen. Jag var med när han valde. Säljaren sa att den ingick och han rekommenderade den istället för Textil/T-Tec/Läder. Dessutom ingår p.hjälp bak i momentum, det måste vara nåt fel på hemsidan bara.
Tycker det verkar märkligt att det skulle ingå läderklädsel, min säljare sa inget om det när jag beställde min V60 r-design. Men jag ska ta och kolla om man kan byta till detta, för det är ju i så fall bättre med helläder.
av Sharkbait
V60 R-design såg bra ut framifrån MEN bakifrån ser det ju ut som en Saab 9-3 kombi. . .

Suck

Vad är skillnaden på gamla och nya instrumentpanelen på XC60??
av mikebike
Sharkbait skrev:Vad är skillnaden på gamla och nya instrumentpanelen på XC60??
"Kepsen" ovanpå instrumentbrädan är borta.

Manöverpanelen för klimat, radio et.c. ser annorlunda ut.
Användarvisningsbild
av PalmE
PalmE skrev:
olifen skrev:kolla här: http://np.netpublicator.com/netpublication/n44525142/56
Tycker det verkar märkligt att det skulle ingå läderklädsel, min säljare sa inget om det när jag beställde min V60 r-design. Men jag ska ta och kolla om man kan byta till detta, för det är ju i så fall bättre med helläder.
Har pratat med min säljare nu och det ingick inte läderklädsel i R-design, men man kunde få det som tillval för ca 10k.

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]

Kabelbrott i dörr? Brukar vara ett känt […]

Brainys V60

Glad i hågen så får bilen sin v&[…]

Jag förstår inte riktigt vad som ä[…]