Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
VolvoB20 skrev: Men hallå, vad är detta, håller du på att speca en ny Volvo, varför detta, trodde det skulle bli en BMW nästa gång för dig om jag läser dina andra inlägg. :D :D :D
Ja , tänk så tokigt det kan bli...en Volvo igen, kan det bli så !?
Det kommer att bero på vad offertens prissvar blir, har ute förfrågning även på MB GLK och X3 .... :oops:
av Lövet
GLK har riktigt bra Business erbjudanden nu. En kollega köpte just en GLK 220 med 19", Skinn, Navi, Aut, Backkamera, Drag, Metallic, Panorama osv för 400' netto. Brutto 480'. Priserna ligger på deras hemsida och det går att kombinera Business och Business Plus med ramavtal.
av Steff 99
andreas_lofgren skrev:GLK har riktigt bra Business erbjudanden nu. En kollega köpte just en GLK 220 med 19", Skinn, Navi, Aut, Backkamera, Drag, Metallic, Panorama osv för 400' netto. Brutto 480'.
Ja GLK hamnar runt 480 brutto med det du räknar upp inkl. AMG paket
Bas pris Business är 399.900 AMG 20.900 skinn 22.000 nav ca 20.000. men det är tveksamt om Hedins rabatterar den så mycket som 80´ jag får se när jag får offerten
XC 60 har jag bara ett bruttopris på med R-design och alla paket , då hamnar den en bra bit över 500.000 som D3 AWD
X3:an vet jag inte alls ännu eftersom den nya inte är släppt ännu...men jag får se om det dyker upp något prisförslag.
av Lövet
Baspris GLK220 CDI är 359' inkl business. Sedan kan du köpa till Business+ för 11900 och då är den riktigt välutrustad. Detta ska vara ett nationellt erbjudande så det bör finnas överallt. AMG paket kan väl knappast anses obligatoriskt? ;)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:
andreas_lofgren skrev:GLK har riktigt bra Business erbjudanden nu. En kollega köpte just en GLK 220 med 19", Skinn, Navi, Aut, Backkamera, Drag, Metallic, Panorama osv för 400' netto. Brutto 480'.
Ja GLK hamnar runt 480 brutto med det du räknar upp inkl. AMG paket
Bas pris Business är 399.900 AMG 20.900 skinn 22.000 nav ca 20.000. men det är tveksamt om Hedins rabatterar den så mycket som 80´ jag får se när jag får offerten
XC 60 har jag bara ett bruttopris på med R-design och alla paket , då hamnar den en bra bit över 500.000 som D3 AWD
X3:an vet jag inte alls ännu eftersom den nya inte är släppt ännu...men jag får se om det dyker upp något prisförslag.
GLK är grymt snygg tycker jag, det är välan 4-matic priser ni refererar till antar jag.

Men jag skulle aldrig lägga 80 tusen på extern styling och inbyggd navi. Då hade jag valt större motor istället, Mercedes lite större dieslar går ju som en dröm.....
av Lövet
359' är för GLK CDI 220 BlueEfficiency, dvs bakhjulsdrift.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
andreas_lofgren skrev:359' är för GLK CDI 220 BlueEfficiency, dvs bakhjulsdrift.
Jaha, vi tycker olika, köpa en högbyggd SUV-JEEP och sedan inte har råd med 4-hjulsdrift och rejäl motor för man köper styling-lull-lull för 80 tusen är för mig helt underligt.

Men som sagt vi tycker ju väldigt olika och tur är väl det. :D :D :D
av Lövet
Med tanke på att Volvo säljer XC60FWD och XC70FWD i parti och minut så är det nog ett gäng som tycker att det är ok.

Det är för övrigt väldigt mycket annat än styling och lull-lull i Business paketen. De motsvarar snarare ett Summum paket. Bilarna som Steff99 pratar om verkar vara lagerbilar, det jag pratar om går att beställa och speca själv.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Visst visst , du har rätt...... men för mig är en SUV utan 4WD som en Ferrari eller Lamborgini med mopedmotor.

Men visst, pillar man bara bort motor/modell-emblemet på backluckan så smäller det lika högt i villaområdet i alla fall. :D
av Steff 99
andreas_lofgren skrev:Med tanke på att Volvo säljer XC60FWD och XC70FWD i parti och minut så är det nog ett gäng som tycker att det är ok.

Det är för övrigt väldigt mycket annat än styling och lull-lull i Business paketen. De motsvarar snarare ett Summum paket. Bilarna som Steff99 pratar om verkar vara lagerbilar, det jag pratar om går att beställa och speca själv.
De är beställda från fabriken men skall fortfarande vara ändringsbara , mao ej tillverkade.

Jag har endast problem med backväxel när[…]

Brainys V60

Synd att det sker redan på pärlan. Bord[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]