Arese skrev:När designers, ergonomer, ingenjörer osv lagt tusentals timmar vid ritbordet och i krocklabbet tycker jag det är väldigt tråkigt att hänga in en ful tingest i bilen. se
Spelar ingen roll om designerna lägger 10000000000000 timmar på desigen, det är helfel att hårdsvetsa in den i instumentbrädan ändå av två skäl som man inte kommer förbi md en inbyggd GPS.
1. Lik förbannat kommer nya kul features varje år i de lösa GPSerna som Realityview, Streetviews, 4G, Gallileoosv, osv etc, en hårdsvtestad GPS får ju bilen lida med i 20 år innan bilen skrotas och hur kul är den då, finns ens GPS sateliterna kvar?
2. Jag gör 99% av allt förberedande navigerande i soffan hemma/på kontoret/på hotellet. Alla rutter, favoriter vägval osv är klara innan jag sätter mig i bilen. Det klarar ingen hårdsvetsad inbyggd GPS. Vem vill sitta ute i bilen och knappa en mörk och kall novemberkväll ute på parkeringen, nä framför brasan i soffan ska det vara.
Nä att kombinera underhållningselektronik som blir öken på 2-3 år med en bil som ska rulla i 10-15 år kommer alltid vara helfel. Det är ju därför man får 0 kronor tillbaka när man säljer bilen med sådant här begagnad, jag kan t.o.m betala extra för att slippa sådan här "död" elektronik i instumentbrädan när jag köper begagnad bil med någar år på nacken.
Huvva huuu tänk tex på bilar med kasett, CD eller analogTV somsamlar damm i brädan :roll:
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.