Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Alt. 2 där hade varit perfekt. Tycker det är trist att det ska vara så attans tillnupet allting.
Användarvisningsbild
av CabBO
Alternativ 2 är helt okey. Ser snygg ut.
av danne1980
StringerBell skrev:
CabBO skrev:Jag tycker det är bra, om man använder StringerBell uttryck, att bilarna har "drabbats av design". Skulle vara jättetråkigt om alla bilar var stöpta i samma form.
skönt o se att volvo vågar satsa lite på designen o bli lite mer sportiga
av Lövet
Bild 1 ser ut som en Opel Insignia. Bild 2 är hur den borde sett ut.
av sandberg80
Jag kan inte säga att jag håller med här ovan om att bild 2 är snyggare. Bild1 och originalet är den tveklöst snyggaste Volvon som gjorts. Den känns på nåt sätt helt rätt i tiden. Att rutorna smalnar av må vara opraktiskt, men det är ack så vackert. Man kan ju prata form och funktion hela tiden, men ärligt talat, hur många här kör inte runt på 17-19 tums fälgar som är stötigare, spårkänsligare, dyrare, bullrigare...men snyggare?

Vill jag ha en rent praktiskt bil som lastar mycket och tar mig från A-B köper jag en Volvo 945:a. Ska jag köpa en bil för 300-350k vill jag ha något mer.

Jag är helsåld på V60:n och om tålamodet kan hålla i sig byter jag min A4 Avant mot en V60. Såvida den nu känns bra när den kommer.
Användarvisningsbild
av CabBO
Det ena behöver inte utesluta det andra. Håller med dig att V60 är en kanonfin bil. Gillar man den inte och vill ha större rutor så köper man ex vis en XC60 eller liknande. För att sälja måste det finnas design i karossen. Med den lutningen på framrutorna i dagens läge förstår jag att sidofönstren blir smalare.
Användarvisningsbild
av opA
Har säkert varit uppe förr men;

av Amli
Jag har inte sett V60 live med däremot S60. Jag tycker den är kanonfin snett bakifrån. Men jag tycker det är ett alldeles för långt överhäng fram. Ser lite ut som en Peugeot för att vara elak... Som en myrslok.
Men jag tycker trots allt är bilen ser riktigt bra ut! Den sticker ut på ett positivt sätt. :-)-)
Användarvisningsbild
av ThomasT
opA skrev:Har säkert varit uppe förr men;

Känns som låtvalet är väl uttänkt... "Double Nature".... snabb och praktiskt....

Riktiga videon, Mustasch - Double Nature:

.
av Lövet
Dessvärre tycker jag S60/V60 borde sett ut mer som. Rakare linjer, ingen myrsloksnos.

Bild
Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Varför inte byta redan nu? - ett par skivor[…]

OM RYSSEN KOMMER

Hatar Ryssarna. Har varit ute och kör en del […]

Motorproblem