Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
XC90_Executive skrev:För att inte lova något dom inte kan hålla så hörde jag innan den sista maj. Vilket innebär att den kan komma nästa vecka, men det kan ju o andra sidan komma den 31 maj också...
Jag har skrivit till Polestar och de bekräftar att lanseringen kommer under maj.
av oddname
Då var polestar lanserat och man har fått tid på verkstad imorgon för programmering :)

Pratade dock inget om vilka siffror som slutligen gällde men det får man väl luska reda på imorgon :P
av oddname
Jag är inte haj på motorer hit och dit, men tydligen ska det gå med vår MY10 2.4D automat imorgon i alla fall.
Fick samtalet idag.
av oddname
Då var man POLESTAR:ad och det märks helt klart en skillnad i draget på lägre varvtal än tidigare och rent överlags. Värt pengarna vet jag inte än :) , men helt klart skillnad i både drag och hur den växlar, känns inte lika ryckigt.

Lite roligare körkänsla är där i alla fall om man värdesätter det.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Pratar vi XC60 2,4D MY10?

Jag frågade polestar om MY10 diesel och enligt dom skulle det inte gå. Märkligt!
av oddname
Japp det är XC60 MY10 2.4D (Automat) vi talar om.

Såg hela processen och det var inga problem med det hela :)

Det kanske är så att det inte är lanserat än och de tror att du menade med det nuvarande och jag har råkat vara glappkäftad i förtid? :P
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det är så att uppgraderingarna finns att ladda ner. Men alla certifikat osv till bilprovningen inte är färdigt, så man får inte ladda i mjukvaran än. Skulle ta minst 3 veckor innan det är färdigt.
av oddname
Mjahaja :) Då ska jag väl inte säga mer utan bara njuta tills vidare :P

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]

Är det någon som har monterat nyare bak[…]

Okej så Polestar engineered är inte s[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&ou[…]