- ons 19 okt 2022, 06:56
Motorn behöver du nog inte oroa dig för. Det är ju T4 samt T3 med manuell låda som i en del fall har balansaxlar, som vi er ibland. Se en rekordlång tråd på detta forum.
Kolla dock om du känner att du kan leva med en stötig bil, jag tyckte det när jag provkörde. Detta gällde också V60 CC om än i lite mindre grad. Jag kan tänka mig att den V70 du har är mycket bekvämare sett till den punkten.
Rostskyddet hr nämnts, kan rosta på konstiga ställen som tex vid dörrhandtaget. (kolla på KVD, eller en bilhandlare som fotograferar skador som de lägger ut i sina annonser, som tex Autohero) så ser du hur det kan se ut.
Lycka till.
Kolla dock om du känner att du kan leva med en stötig bil, jag tyckte det när jag provkörde. Detta gällde också V60 CC om än i lite mindre grad. Jag kan tänka mig att den V70 du har är mycket bekvämare sett till den punkten.
Rostskyddet hr nämnts, kan rosta på konstiga ställen som tex vid dörrhandtaget. (kolla på KVD, eller en bilhandlare som fotograferar skador som de lägger ut i sina annonser, som tex Autohero) så ser du hur det kan se ut.
Lycka till.

Nuvarande bil
Volvo 940 Classic -98, lågmilare
Tidigare bilar
Volvo V70 2,5 FT - 09
Volvo 740 GL - 85
Volvo 760 GLE - 83
Volvo 360 GLT - 86
Volvo 940 Classic -98, lågmilare
Tidigare bilar
Volvo V70 2,5 FT - 09
Volvo 740 GL - 85