- tor 18 aug 2022, 21:21
En liten uppdatering: Bilhandlaren försöker slingra sig ur detta genom att de erbjudit "garanti i 200 mil eller 3 mån". Ingenstans i de papper vi skrivit under vid köp har vi frånsagt oss våra rättigheter i konsumentköplagen och därför kommer vi nu att ta ärendet vidare till konsumentrådgivning och därefter ARN. Garanti erbjuds ju utöver de rättigheter vi redan har, något som bilfirman inte verkar förstå.
Bilen har jag inte rört något mer då jag vill att en opartisk verkstad ska få titta på den och ge ett utlåtande som kan användas i anmälan till ARN. Har ni några tips här? Borde man välja en särskild verkstad över någon annan? Jag tänker att det kanske har med trovärdighet osv. att göra vid eventuell rättegång i ett senare skede.
Återkommer så fort det finns ny information :)
Och så går man via bilfirma för att slippa knövel.... suck
Bilen har jag inte rört något mer då jag vill att en opartisk verkstad ska få titta på den och ge ett utlåtande som kan användas i anmälan till ARN. Har ni några tips här? Borde man välja en särskild verkstad över någon annan? Jag tänker att det kanske har med trovärdighet osv. att göra vid eventuell rättegång i ett senare skede.
Återkommer så fort det finns ny information :)
Och så går man via bilfirma för att slippa knövel.... suck