SkooB skrev:
Hej och tack för svar!
Så det är alltså momentum med extra styling detaljer?
Kollar runt lite på bilar med Navi/GPS och som jag har förstått det så ska det vara liknande system som det som finns i min S80, där det ingick High Performance med USB/Aux och 6 CD-växlare, största nackdelen var väll att DVD-enheten till navigationen var i bagaget, är det samma på XC60?
Hur är det med service för en D5:a AWD från 2011-2012 som gått ca: 6000-7000 mil, vilka intervaller och kostnader ligger dom på?
DVD-enheten är "CD-spelaren i radion" och den läser in skivorna så du behöver inte byta när du byter område i Europa. Dock låser den navigeringen och CD-spelaren under nästan hela uppgraderingen (vi var nästan nere i Ruhr-området innan GPS:en vaknade till liv efter att vi fått de nya skivorna dagen innan semestern).
Serviceintervallen är 3000 mil eller 1 år. 12 000-mila servicen betalade jag drygt 5000 för inklusive olja.
SkooB skrev:Jag hade fått höra att man nästan är tvungen att byta alla fyra däck om ett ryker på en bil med fyrhjulsdrift? Att byta i par har jag gjort dom få gånger jag behövt byta tidigare och dessutom betydligt billigare än att behöva byta alla fyra, så det känns som något jag kan ta. Hur är det med slitage på däck i allmänhet jämfört med en tvåhjulsdriven bil? Slits det mer, mindre eller är det ingen skillnad?
De årsmodeller du kikar på har så pass nya Haldex-grejor att det räcker med att byta axelvis, kan nog fungera med enstaka däck också. Jag har dock bytt axelvis och rök ihop rejält med en klåpare till däcksnubbe som beställde fyra däck när jag bara skulle ha två. Jag bytte däcksnubbe efter det.