Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andreaskillander
KenZoo skrev:På min D3 gick det ej få in 6:an , det blev vajjerjustering för mindre än 400:-
400 kr låter ju som en deal man kan acceptera :D Ska kika in hos Volvo imorgon så får vi se vad kalaset slutar på. Återkommer...
av andreaskillander
Så var bilden fixad! Inlämnad på verkstad och konstaterat fel är brusten fjäder i kopplingen. Blev byte av koppling, byte av lamell och tryckplatta. Kostnad 0 kr då Volvo hade gått ut med förlängd garanti på detta. Sjysst av dom och bra för mig :D Tack för alla svar! /Andreas
av S80_140HK
Skönt att det löste sig ;-// :-)-)

Tänkte passa på att nämna att jag var ansvarig för en fordonspark med 15st V60 2012 för något år sedan. Flertalet råkade ut för brusten fjäder i kopplingen, en av dom råkade ut för brusten fjäder och växellådsras.

Hur länge gäller den förlängda garantin? :)
av Periodare
S80_140HK skrev:Skönt att det löste sig ;-// :-)-)

Tänkte passa på att nämna att jag var ansvarig för en fordonspark med 15st V60 2012 för något år sedan. Flertalet råkade ut för brusten fjäder i kopplingen, en av dom råkade ut för brusten fjäder och växellådsras.

Hur länge gäller den förlängda garantin? :)
Vilken motor handlade det om?
Även nyfiken på vilken motor som sitter i TS bil?
av Power650
Tänkte eventuellt byta min v50 mot v60, då är ju frågan vilka årsmodeller som är berörda. Inte roligt att behöva byta koppling pga fabrikationsfel.
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]