- ons 29 apr 2015, 13:50
Ååååh! Där försvann semesterkassan! Jag hade nästan hoppats på att man skulle slippa behöva göra valet överhuvudtaget...
Moderator: Moderatorer
XC90_Executive skrev:Hoppas det blir något till XC90 T8 också!D6 fick ju sina 15 extra hästar så T8 borde ju också få motsvarande T6 polestar kan man ju tycka! :)-)
crumpets skrev:Vad nu T6:an får med polestar (original 306hk/400Nm), men den är väl i T8-version redan trimmad till 320 hk, så jag vet inte hur mycket mer man kan få.XC90_Executive skrev:Hoppas det blir något till XC90 T8 också!D6 fick ju sina 15 extra hästar så T8 borde ju också få motsvarande T6 polestar kan man ju tycka! :)-)
spuzz skrev:Ååååh! Där försvann semesterkassan! Jag hade nästan hoppats på att man skulle slippa behöva göra valet överhuvudtaget...Hahaha hade precis samma tanke... Nu slipper man planera semesterresan.
Ronne skrev:Hahaha hade precis samma tanke... Nu slipper man planera semesterresan.Vår resa var planerad med bil i år så man hade ju haft ett större nöje med optimerad motor på autobahn åtminstone. Men restskatt är djävulens påfund och lackförseglingen ville jag inte skjuta på längre
MartinS skrev:Min gissning till varför de utökar optimeringen till att inkludera även växellådan och även omnämner gasrespons är att det inte finns så mycket effekt att hämta mer i motorerna, så då måste man sälja något annat.Tänk om det kunde komma en optimering till de gamla sliromaterna också.
"Växel- och motorrespons
Växellådan och motorn har kalibrerats för att ge snabbare respons när föraren snabbt släpper gasen under en kort period, exempelvis under en kort inbromsning inför en kurva. Funktionerna håller bilen i balans under snabb kurvtagning och ger föraren bättre kontroll över bilen."
MartinS skrev:Det är ju väldigt stor skillnad i hur automaten beter sig på en S60 Polestar och en S60 T6 AWD, och mig veterligen är det bara mjukvara som skiljer. Så det finns ju potential, absolut!Faran är att de vill behålla skillnaden för att motivera prisskillnaden på ungefär 100 kSEK.
/Martin
Helt rätt!! Att bygga den har i detta fall i[…]