Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag trodde det skulle se lite "gubbigt" ut på min V70 MY14 när stänkskydd fram+bak monterades men det ser helt OK ut. Att de gör nytta dels för att hindra att att lacken "blästras" bakom+nedre delen hjulhusen, dels ger mindre slaskmoln efter bilen och mindre smuts på bilens bakdel kan jag se på min egen bil. Körde utan stänklapparna första vintern så jag kunde jämföra före och efter.

/Bo
Kite skrev:Känns som att V60n, o troligtvis många andra bilmodeller, suger upp enormt mycket smuts baktill. Räcker med att köra hem från biltvätten så är det smutsigt baktill i dessa tider. Så stänkskydd bak kanske inte är så dum idé ändå så här års. Tycker dock inte att det blir snyggt alltid fast smutsig bil är ju inte fint det heller så får fundera en vända till på det här.
Ingen bil kan vara värre än V/XC70II som oavsett stänkskydd eller inte så räcker med nån kilometer på grusväg för att bakrutan skall helt nersölad så torkaren måste jobba om man vill ha sikt bakåt, på sommaren är det damm istället för våt smörja.
Bakre stänkskydd har man främst för sina medtrafikanter bakom så dessa inte får stenskott och annat flygande på sig från ens fordon, fram har man för sina egna trösklar/dörrsidor i första hand och givetvis är bakre högsta prio om man tvingas välja antingen eller men givetvis skall man ha både fram och bak då det inte är nån större kostnad och kan monteras i efterhand för under 700kr+eget arbete i 15 minuter om det är lika smidigt som på V70II där allt som krävs är 1/4" spärrhandtag med torxbits och hjulen på plats.
Med bredare däck än viktigare med stänkskydd då dessa når "utanför kanten" och sprätter upp allt möjligt.
Avboka, köp själv och montera till bråkdelen av kostnaden. T.o.m. den ohändige klarar det själv. Sätt på alla 4 runt om för bilens skull, men även för bakomvarande bilar samt om man drar husvagn. Som sagt tidigare så är de rätt diskreta.
Fel efter byte VVT

Jadå, enda gången jag backar är j[…]

B230F går fett

Varför ska du sänka trycket?? Bräns[…]

Katalysator...

Har för mig att det finns någon lagnin[…]

Som rubriken lyder..någon som vet? V70 201[…]