Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Jag har gått från V70 till V60 och jag vill påstå att den senare är bättre på allt utom utrymme i bagaget.
av pumpnasare
Lövet skrev:Jag har gått från V70 till V60 och jag vill påstå att den senare är bättre på allt utom utrymme i bagaget.
Det är det jag misstänker oxå,betala 20 000 för någon dm hit och dit.
Däremot är det Skit att det inte finns elbaklucka.
Skall bli spännande att testa den i 200mil till veckan och se vad bränsleförbrukningen blir
av Exquattro
Ska bli spännande att följa resultatet efter test. Elbacklucka måste väl vara ett av de största i-landsproblemen vi har. Kul att se folk stå och vänta på att luckan ska gå upp istället för att lyfta armen, trycka på ett handtag och swish luckan glider upp helt utan el och annat skit som kan krångla. Den mesta annan teknik tycker jag är vettig men den... :???: Det klart, har man alltid båda händerna fyllda med något kan det väl kanske vara till nytta, men hur trycker man då på knappen?
av pumpnasare
Exquattro skrev:Ska bli spännande att följa resultatet efter test. Elbacklucka måste väl vara ett av de största i-landsproblemen vi har. Kul att se folk stå och vänta på att luckan ska gå upp istället för att lyfta armen, trycka på ett handtag och swish luckan glider upp helt utan el och annat skit som kan krångla. Den mesta annan teknik tycker jag är vettig men den... :???: Det klart, har man alltid båda händerna fyllda med något kan det väl kanske vara till nytta, men hur trycker man då på knappen?
Det ligger nåt i det men när jag kommer ut från ett kundbesöken med händerna full har jag alltid dosan i handen och på vintern när bilen är skitig och full i salt är det bra :D
av Mwi
Lövet skrev:Jag har gått från V70 till V60 och jag vill påstå att den senare är bättre på allt utom utrymme i bagaget.
Tveksamt, ljudnivån är betydligt högre i V60 jämfört med V70. Har själv kört ganska många mil i olika V60/V70 (3500 mil/år) och favoriten på långresor är V70 D4 automat med 225/50 17" däck. Den kombinationen är tyst, stadig styrningen och spårar inte.
av pumpnasare
Mwi skrev:
Tveksamt, ljudnivån är betydligt högre i V60 jämfört med V70. Har själv kört ganska många mil i olika V60/V70 (3500 mil/år) och favoriten på långresor är V70 D4 automat med 225/50 17" däck. Den kombinationen är tyst, stadig styrningen och spårar inte.
En mycket viktig synpunkt.
Enligt utdrag från Trafikverket är ljudnivån högre i V70 än V60 bara nån dB men jag skall mäta ljudet till veckan.
av Lövet
V70 är inte nämnvärt tystare än V60 i min mening. Större skillnad mellan olika däck än mellan modellerna.
av pumpnasare
Lövet skrev:V70 är inte nämnvärt tystare än V60 i min mening. Större skillnad mellan olika däck än mellan modellerna.
Delrapport ang. ljudnivå, enligt ljud appen i Iphone är V60 lite tystare än Min V70 Vid 120Km/h.
17" på min V70 Ocean Race My12 och 18" på V60 Ocean Race My15.
Det skiljer ju 3år och Iphone Appen är nog inte den bästa. :oops:
Men på Svensk asfalt får man ju ändå göra som Italienarna höja Stereon för att höra nåt :-O)
av Primus
Jag har själv varit i valet och kvalet mellan V60 och V70. Jag var rädd att V60 skulle vara för liten. Vi är två vuxna och en fyraåring(och äldre barn, men de åker med så sällan nu för tiden). Vid senaste jobbytet så hade jag sådan tur att det stod en V60 och skrotade där. Jag har nu kört den sedan mitten/slutet av mars. Det råder ingen tvekan om att en V60 räcker för oss. Vi klarade även en weekendresa med 4-åringen och två tonåringar. Då sitter fyraåringen i mitten på en bälteskudde omgiven av tonåringarna.

Tre vuxna bak blir dock lite trångt. Har provat det kortare sträckor och då är jag väldigt glad att det är jag som kör.. :D
av pumpnasare
Hej
Jag sitter nu i Mora och har varit i Gävle Österfärnebo och Falun. 45mil
Tycker den har skött sig bra och 0,53 på färd datorn men har 94 mil kvar på tanken innan jag kan tanka och få verklig förbrukning
Vi hörs

Nu blev det knöligt. Skulle byta yttre drivkn[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]

Har följande problem med bilen ovan. Bilen r[…]

Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]