- sön 11 maj 2014, 23:28
#863788
Eldriften sparar riktigt mycket i köer när dieseln slipper knuffa igång bilen
På resor till och från jobbet (Nacka - Solna) ca 20km startar dieseln extremt sällan, kör genom Stockholm
Sista ~200 milen, fördelat på ca 100-120mil långkörning resten kortsträckor i Sthlm, har jag haft ett snitt på 0,36 enligt hybriddatorn
(Brukar hålla skyltat +10 enligt gps på motorväg)
fragge skrev:När det gäller effekt på elmotorerna så faller ju argumentet att det är sämre med mer effekt eftersom det drar mer el.Jo men det jag försökte belysa var att du får mer än dubbla elförbrukningen om du gasar på med 160 vs 70hk och när elen är slut surrar ju bränslemotorn igång
Man förbrukar ju inte mer effekt än vad man använder. Gasar jag på och använder 160 hk så rullar man fortfarande på ren el i Outlandern och både på el och Diesel i V60:n med sämre ekonomi som resultat.
Eldriften sparar riktigt mycket i köer när dieseln slipper knuffa igång bilen
På resor till och från jobbet (Nacka - Solna) ca 20km startar dieseln extremt sällan, kör genom Stockholm
Sista ~200 milen, fördelat på ca 100-120mil långkörning resten kortsträckor i Sthlm, har jag haft ett snitt på 0,36 enligt hybriddatorn
(Brukar hålla skyltat +10 enligt gps på motorväg)
XC70 D4AWD 2016
V60 PIH 2014 såld
Gaspassat 2010 såld
XC70 D5 2010 bytt jobb
V50 1.8F 2006 Såld
XC90 D5 2007 såld
V70AWD 2.5T BSR 2004 såld
XC70 2.5T 2002 såld
V70 2.5T 1998 såld
V40 2.0 199? Första året såld
V60 PIH 2014 såld
Gaspassat 2010 såld
XC70 D5 2010 bytt jobb
V50 1.8F 2006 Såld
XC90 D5 2007 såld
V70AWD 2.5T BSR 2004 såld
XC70 2.5T 2002 såld
V70 2.5T 1998 såld
V40 2.0 199? Första året såld