Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av skyrazer
Polestar kommer garanterat till VEA men garanterat inte till D4 :roll:
Saken är den att Volvo inte tillåter dem att släppa vissa uppgraderingar då Volvo itsället anser att man skulle köpt deras redan motorstarkare bilar. Det var i vart fall svart jag fick när det gällde min D3/D4 (ej VEA men det skulle förvåna mig om dom ändrat sig.)
av CHSC
skyrazer skrev:Polestar kommer garanterat till VEA men garanterat inte till D4 :roll:
Saken är den att Volvo inte tillåter dem att släppa vissa uppgraderingar då Volvo itsället anser att man skulle köpt deras redan motorstarkare bilar. Det var i vart fall svart jag fick när det gällde min D3/D4 (ej VEA men det skulle förvåna mig om dom ändrat sig.)
Med det resonemanget borde Volvo inte släppa trim till D4 AWD och det har de gjort tidigare.
D4 VEA skull de kunna skicka upp till 215 hk precis som tidigare års D4 AWD.

Vi får säkert svar inom ett par månader.
av perhall
För MY13 skilde det 6000 mellan D3 och D4, före prut. Billigare än Polestar och högre andrahandsvärde!
Precis som CHSC skriver har ju Polestar varje år släppt trimmet (när nytt MY kommer) till nedtrimmad D3/D4 AWD. De vet ju att de som köpt en D5 från början
a/ inte kan ångra sig
b/ inte bryr sig
c/ ändå får mer i andra hand än för en D4 Polestar
d/ inte märker nåt
..
Användarvisningsbild
av crumpets
skyrazer skrev:Polestar kommer garanterat till VEA men garanterat inte till D4 :roll:
Låter som bullshit från en säljare som hellre svarar en gissning än medger att han inte vet. 163hk motorn skulle jag kunna sätta pengar på att den aldrig fick polestar pga värmeproblem. Annars borde man låtit den behålla vrid högre upp i registret och bli samma motor som 177hk D4:an. Enda anledningen att strypa vrid i toppen brukar vara värme.
Användarvisningsbild
av MartinS
För att Kalle som driver det är en stropp som inte tar ansvar för någonting om något går fel. Han drev tidigare SCT tuning.
av karlp
MartinS skrev:För att Kalle som driver det är en stropp som inte tar ansvar för någonting om något går fel. Han drev tidigare SCT tuning.
Fungerar det bättre på dom andra orterna, ex Västra Frölunda ?
av riha
Det är ju en av anledningarna till att de släpper det först ett år senare för D3/D4 (AWD, 5cyl) modellerna, medans det oftast finns tillgängligt direkt för D5 (som är starkaste alternativet redan).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]