Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av WSAB
agusta44 skrev:
swed skrev:
newbie1111 skrev:Men sudda för reg nr på bilden tycker jag!
Måste bara fråga varför?
Har sett att det är många (dom flesta) som gör det.

//Bosse

En av anledningarna är nog att det finns vissa som inte kan skilja på mitt och ditt!
Om du har tex fina fälgar el liknande kan man slå på reg nummer och få adressen, sen är det bara och åka och "handla"

Är väl mina första tanke ang sudda reg nummer...
//MVH
Då borde man kanske köra utan regplåtar i trafiken också, för att vara anonym för potenciella tjuvar!
av HiTek
WSAB skrev:
agusta44 skrev:
swed skrev: Måste bara fråga varför?
Har sett att det är många (dom flesta) som gör det.

//Bosse

En av anledningarna är nog att det finns vissa som inte kan skilja på mitt och ditt!
Om du har tex fina fälgar el liknande kan man slå på reg nummer och få adressen, sen är det bara och åka och "handla"

Är väl mina första tanke ang sudda reg nummer...
//MVH
Då borde man kanske köra utan regplåtar i trafiken också, för att vara anonym för potenciella tjuvar!
Är ju dock lite skillnad på att alltid kunna ha tillgång till ett regnr som ligger på webben för alla och bilder som kan kopieras och skickas överallt - och ev. på sidor (ex. Garaget.org) där förmodligen de flesta gratishandlare kollar efter saker och ting än att en bil med läckra fälgar eller annat susar förbi på vägen och i nästa stund är regnr:et bortglömt... då är man lite mer skyddad om man täcker regnr vid fototagning iaf.

Sen är det la bilen du vill titta på? Inte regnr:et.
av marcbe
Rahlin skrev:Hämtade min nya XC60 i fredags och har reagerat på ett par grejor som jag undrar om det blivit rätt..?

Instrumentpanelen har ett udda veck som går ner runt luftutblåset. Kanske en designfeature men det känns mer som en brottanvisning för airbagen som lyser igenom?
Haha, det finns en designer som var väldigt mån om att få in just denna feature, trots att det inte är helt lätt att få till tillverkningsmässigt i skummet/foilen. Hoppas inte han läser detta... :mrgreen:
HiTek skrev:

Är ju dock lite skillnad på att alltid kunna ha tillgång till ett regnr som ligger på webben för alla och bilder som kan kopieras och skickas överallt - och ev. på sidor (ex. Garaget.org) där förmodligen de flesta gratishandlare kollar efter saker och ting än att en bil med läckra fälgar eller annat susar förbi på vägen och i nästa stund är regnr:et bortglömt... då är man lite mer skyddad om man täcker regnr vid fototagning iaf.

Sen är det la bilen du vill titta på? Inte regnr:et.
EXAKT! :D
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]