Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag köpte bilen stod det att den hade Polestar Trim. Säljaren fixade fram ett papper på att det var gjort, Brabil som jag talat medger att det är gjort, så jag tror väl att man måste lita på det. Men det finns inga uppgifter när jag går in på minvolvo eller transportstyrelsen. Vad innebär detta egentligen? Behöver jag fundera mer på detta ?
Du kan maila polestar och fråga om du är osäker, annars är det bara att tuta och köra! :-)
ChelseaHansa skrev:När jag köpte bilen stod det att den hade Polestar Trim. Säljaren fixade fram ett papper på att det var gjort, Brabil som jag talat medger att det är gjort, så jag tror väl att man måste lita på det. Men det finns inga uppgifter när jag går in på minvolvo eller transportstyrelsen. Vad innebär detta egentligen? Behöver jag fundera mer på detta ?
Få registreringsbesiktar nog till den nya högre effekten.
Försäljaren påstod i flera månader att Polestar var installerat på min bil.
Det var bara min känsla av att effektkurvan inte stämde som fick mig att tjata tills de kollade och upptäckte att de bara tagit betalt och glömt installera. :-O)
Synd att man inte kan se i menyerna vad det är som ligger i bilen.
Henrikx2 skrev:
ChelseaHansa skrev:När jag köpte bilen stod det att den hade Polestar Trim. Säljaren fixade fram ett papper på att det var gjort, Brabil som jag talat medger att det är gjort, så jag tror väl att man måste lita på det. Men det finns inga uppgifter när jag går in på minvolvo eller transportstyrelsen. Vad innebär detta egentligen? Behöver jag fundera mer på detta ?
Få registreringsbesiktar nog till den nya högre effekten.
Försäljaren påstod i flera månader att Polestar var installerat på min bil.
Det var bara min känsla av att effektkurvan inte stämde som fick mig att tjata tills de kollade och upptäckte att de bara tagit betalt och glömt installera. :-O)
Synd att man inte kan se i menyerna vad det är som ligger i bilen.
Nej det tror inte jag heller. Min är dem inte. Dvs kollar jag på bilregistret, så är dem det inte. Men misstänker inte att det skulle vara så är dem inte är optimerad. Förra ägaren verkade vara noggrann. Bilen går som ett skållat troll och är helt nöjd. Men vill inte att det skall bli något problem vid exempelvis besiktningen. Hade en Saab 9000 för en tid sedan. Visste inte att den var chiptrimmad. Men det upptäckte dom vid besiktningen.
Måste fråga. Idag tänkte jag teckna ett serviceavtal med Bilia, men det gick inte eftersom jag inte har köpt bilen av dom. Jag har köpt bilen av en återförsäljare för Mazda. Tycker det känns riktigt konstigt. Varför skulle det inte gå att teckna ett service avtal med Bila oavsett var bilen är köpt ?

Säljaren var konstigt och babblade en massa att han kände personen vi köpt bilen av och att han emellanåt säljer en och annan bil dit. Vad det nu har med saken att göra.

Har någon erfarenhet av detta ??
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Nu blev det knöligt. Skulle byta yttre drivkn[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]

Har följande problem med bilen ovan. Bilen r[…]

Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]