Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trasker
Vi köpte vår XC60 Drive när det var drygt två år med 11000 mil på mätaren.

Haft den i snart två år och den har snart gått 14 000. Har inte varit några bekymmer, bytte remmen till AC för 1300 kr eller vad det kostade, annars har den bara rullat på.

Nått relaterar till parkeringsvärmaren bytte förresten Volvo när vi servade den förra sommaren, men det betalade vi inte för.

Men om det varit en OK eller en dålig affär vet man först när man har sålt :)
av perhall
Jag skulle gärna ha den bilen manuell, gillar inte automatlådan!
Håller med om generellt att det hittas på en del. Minns när en Toyota-handlare sa "vår marknadschef har haft den som tjänstebil" om en bil. Och det hade han visserligen, men den hade under tiden marknadschefen var på jobbet tjänstgjort som provkörningsbil!
Att en så högspecad XC60 går som hyrbil är inte vanligt, ej heller så länge, så det stämmer säkert med vem som har kört den.
PH
av Lövet
Nåt man kan vara säker på är att "tjänstebilar" hos bilhandlare i princip alltid används som demobilar.

Detta säger jag dels på grund av att jag "vet" att det är så men också varför tror ni annars man hittar bilbarnstolar och liknande i demobilar?
av Takido
Hej ta ut en fax info på bilen eller fråga handlaren. Kan vara tjänste bil åt en Volvo anställd kan då bli 3 ägare men en som kört den. Då byter dessa bilar ägare två gånger ofta samma dag som den hämtas ut. Så är det en tjänste bil testa att pruta om Rejmes inte köpt in den från Volvia till ett för högt pris.

Vår gamla bil byte ägare 3 gånger den dagen vi hämtade ut den så endast 1 ägare. Om man hoppar över de två som ägde den typ 30 sekunder innan mig.

Lycka till
av perhall
Lövet skrev:Nåt man kan vara säker på är att "tjänstebilar" hos bilhandlare i princip alltid används som demobilar.

Detta säger jag dels på grund av att jag "vet" att det är så men också varför tror ni annars man hittar bilbarnstolar och liknande i demobilar?
Sant, dock ej i detta fall. Det är bara de stora anläggningarna i Stockholm, Göteborg och Malmö som har särskilda demobilar. Men de lånas nog också ut friskt. Konstigt nog var Audi Hammarbys Allroad "utlånad hela veckan" (en riktig demobil), dvs. antagligen i Åre, när jag ville provköra under påsklovet...
Användarvisningsbild
av Guligan
lobbysleeper skrev: Men som ni säger, en som pendlar 6000mil per år väljer väl automat
om man inte har några speciella miljökrav el dyl från firman kanske, därav manuell?
Jag skulle snarare säga tvärtom, landsvägsföraren kör minst lika gärna manuell. Det är tjänstebilister i storstäder utan större grad av tjänstemil som helst väljer automat.

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]