Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kan säga att en XC60 Black-R (som har 20" och sportchassi) inte är stötig alls, enligt mig. Jag kör ca 20 mil motorväg per dag och det är den bästa bilen jag haft! :mrgreen:
av KarlE
bjornw skrev:Är inne på första bilen med 4C och är mäkta imponerad. Tycker det är bättre än luttfjädring eftersom den jobbar aktivt hela tiden. Mycket komfortabel och samtidigt bättre väggrepp och mindre krängning än både r-design och standardchassi. Är man uppe i de pengarna är det ett givet tillval tillsammans med Driver Support.

Tycker också att skillnaden i förfining mellan DKW/BMW och Volvo minskat iom MY14 till att vara nästan försumbar, men det är naturligtvis beroende på vilka detaljer man prioriterar.
R-design går väl att göra hårdare än Four C, eller?
Som jag har förstått det är R-design sportigare.
Användarvisningsbild
av bjornw
KarlE skrev: R-design går väl att göra hårdare än Four C, eller?
Som jag har förstått det är R-design sportigare.
R-design är en fast, passiv fjädring, visserligen sportigare än standard men 4C i läget advanced är hårdare än r-design. 4C jobbar också aktivt hela tiden och kompenserar för bilens rörelser, tex håller emot på utsidan i kurvor.

Standard och r-design är (som de flesta passiva fjädringar) kompromisser med lite olika prioriteringar. 4C kan anpassa sig utifrån situationen och behöver inte kompromissa lika mycket.
av PFA
XC90_Executive skrev:Kan säga att en XC60 Black-R (som har 20" och sportchassi) inte är stötig alls, enligt mig. Jag kör ca 20 mil motorväg per dag och det är den bästa bilen jag haft! :mrgreen:
Har Sportpaket och därmed sportchassi och 19" på min XC60 MY14. Antingen har vi olika sportchassin eller helt olika preferenser. Att säga att den inte är stötig är att halvljuga tycker jag, men stötigheten visar sig tydligast på mindre vägar av svensk standard. På motorväg, som du avverkar mängder av mil på och jag själv en hel del, så ligger den riktigt fint. Absolut!

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]