Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JonasV60
Hej
Jag undrar om det alltd finns sätesvärmare monterad i sätet, även om det inte finns monterat som tillbehör på bilen?
Knapparna för att aktivera finns inte installerade, men det bör vara en rimlig kostnad att få det monterat (jämfört med att byta hela stolen). Aktuell bilmodell är en en imporerad V60 Momentum.
Tack för svar
/Jonas
Användarvisningsbild
av HakanJ
Sätesvärmare o dieselvärmare får man se upp med om det finns eller inte. Saknas ofta. Speciellt dieselvärmare.
Men det är lätt att bocka för dessa på Mobile.de och då ser man att antalet bilar minska drastiskt

För att vara riktigt säker så är det nog bara att fråga/maila.
Användarvisningsbild
av HakanJ
Vad jag vet så går det inte från Sverige att se utrustning på tex. Tyska bilar. Paketen är inte alltid lika heller.
av JonasV60
Jag har undersökt detta med en verkstad i Italien och varken sätesvärmare eller dieselvärmare finns monterat, och enligt Bilia går det inte att eftermotnera i Sverige heller. :(. Men en vanligt el-motorvärmare har alltid fungerat bra tidigare :)
Finns det någon som vet hur det är med PTC-elementen till defrostern i den Italienska versionen av V60 (momentum), det finns en knapp för defroster men om den får värme från PTC-elementen är svårare att få klarhet i. Någon som vet?

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]