- fre 30 maj 2014, 10:07
#868358
Grejen är att Jag numera har ungefär 20 mil om dan att ta mig till/från jobbet (kör iof bara en dag i veckan, ibland mera), sammanlagt på ett år blir de ca 2500 mil med privat körning, med etanol så får Jag tanka stup i ett och ovissheten hur spriten nöter på motorn känns egentligen inte helt 100. Service per 1500 mil innebär service per ca 8 månader.
Jag gillar dieselkaraktären, massor av vrid, låga varvtal och med en 5 cylindrig skövdespis tycker Jag dom har en väldigt fin gångkultur. Kommer nog ioförsig aldrig glömma dagen då Jag lämnade av min V70 drive och hade hämtat Saaben med 2 liters bensin/etanolmotor och stannade till vid ett rödljus, kändes som om motorn var avstängd , inga vibrationer, ingen knatter, ingenting. Men å andra sidan var väl aldrig drive´n speciellt trevlig nånstans.
Jag gillar dieselkaraktären, massor av vrid, låga varvtal och med en 5 cylindrig skövdespis tycker Jag dom har en väldigt fin gångkultur. Kommer nog ioförsig aldrig glömma dagen då Jag lämnade av min V70 drive och hade hämtat Saaben med 2 liters bensin/etanolmotor och stannade till vid ett rödljus, kändes som om motorn var avstängd , inga vibrationer, ingen knatter, ingenting. Men å andra sidan var väl aldrig drive´n speciellt trevlig nånstans.