Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Dom är ju bekväma för att vara sportstolar, men skulle råda att provköra bilen med dom en längre sträcka, dom kanske funkar bra för dig, är väl lite personligt med stolar vilka man tycker är bekväma och så. :) Körde en S80 Executive en kortare sträcka en gång, och vilka härliga skinn stolar den hade, läder kvalitén var utsökt. Upplevde det som det var mycket tjockare skinn i dom stolarna än standard lädret. :)
av Saabturbo95
Har en V60 r-design dock 2013. Har kört 2 resor t&r åre (90mil enkelväg), flera 40mils resor i jobbet och jag stortrivs i stolarna. Då kommer jag från saabar som har väldigt bra stolar.
När vi åkte 4st vuxna killar till Åre hade vi takbox och då var det inget bekymmer med utrymmet. Satt båda bak och fram och satt bra. Jag är 185cm lång i inte längst i gänget som åkte.

Hhar precis flyttat och man får knappt in några skrymmande saker i bilen, nu märkte jag att den verkligen e liten. Men skulle enda aldrig välja en V70 framför en V60. Den ena fraktas man i, den andra kör man ;)

kan dock inte säga om den e smidigare än en S80, bara att den e snyggare :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hade kört med S80:n ett tag och provat IRL, hade jag sedan inte tyckt att det fungerat hade jag åkt med de sakerna man normalt fraktar till bilhandlaren och provpackat då. Alternativt skaffar man nanny och fixar en V70 till denne :wink:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
MrWinter skrev:@XC90_Executive
Får man in en vagn i den? :o trodde faktiskt kylen skulle stjäla för mycket plats, så jag har inte ens tänkt på att testa. :P
De sitter redan Polestar på den jag överväger att slå till på, så de är bara tuta å köra ;)

Absolut! Var en "Urban Jungle", så den är ganska "spetsig" om man fäller ihop den :D Däremot blir det inte mycket plats över till annat! :wink:

Vad det gäller komfort på nya sportstolarna så tycker jag inte alls att det blir obekvämt på långturer, tvärt om! Grymt bra stöd överallt! :-)-)

Har den redan Polestar med så kör hårt! 8)
av Suunto
Har en V60 T5 R-design, MY12. Haft den sedan den var ny....
Vi är 3 pers. i familjen (lillamannen kom i Jan - 14).
Super bra bil! Funkar toppen med barnvagn och övriga prylar. Inga problems....
Barnvagn: Bugaboo Cameleon 3
av Primus
Prova med tänkt barnvagn! Vi kör V60 med en 4,5 åring som slutat med barnvagn. Om man inte har otympliga saker räcker det gott och väl. Men med en barnvagn kan det bli knepigt. Allt går, men frågan hur det går...

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]