Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
I vintras gnekade det endast i dörrarna typ dörrlåsen. Nu är det något mer i taket eller på passagerarsidan och vid A-stolpen till vänster.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Min c30 My 09 hade lite skaller i luckan till bakljusen (fixa med tejp), min v70My10 skramlade lite vid undersida ratt (fixa med tejp), men min v60 My14 (laddhybrid) är helt tyst och det är jag mycket glad över då man inte har något motorljud! (ok, med hakka 8 så hade jag ändå inte hört något gnek). Har inget annat bilmärke att jämföra med :), men gissar att de som har problem med gnek är överrepresenterade i trådar om just detta :-)
Användarvisningsbild
av GustavB
Min är knäpptyst. Kört 250mil och den är mycket tystare och känns bättre ihopskruvad än min Xc70 my12.
av KarlE
Jag hade en S60 T4 2011 och den hade en del missljud. Främst från dörrarnas insidor och instrumentpanelen. Jag fick lämna in den på verkstaden, och de lyckades åtgärda en del av missljuden. Dock inte alla. Jag bor i Latinamerika och bilen hoppar och skakar ordentligt. Bättre underlag till utvärdering får Volvo leta efter. ;) Inga extrema missljud, men visst störde de.

Nyligen bytte jag till en S60 T6 R-design med 19' Ixion. Bilen känns betydligt mer välbyggd, även om flärpen under framvagnen ofta låter flera gånger per minut. Vet ej vad det är, men de i verkstaden sa att det var något för kylningen/ventilationen? Man skall dock ha i åtanke att bilen har ren ganska hård dämpning.
av swemax
Min PIH har nu rullat nästan 2300 mil och känns fortfarande "rock solid" inget skrammel eller gnissel
av riha
Min nuvarande XC60 har jag hört ett litet knirrande ljud från höger framdörr på när man spelar musik, men utöver det inget alls.
Min förra XC70 skramlade inte överhuvudtaget, inget alls faktiskt.
V70:n innan dess hade inga missljud i kupén heller.
S60 innan dess var också skrammelfri.
V40:n innan dess minns jag inte.

Jag skulle säga att överlag så skrvamlar Volvo mindre än andra bilmodeller jag kört/suttit i.
Vi har en vw passat 07:a som knirrar/knarrar som fasen, VW:s byggkvalitét har jag inte mycket över för.
Användarvisningsbild
av Spid3r
riha skrev:Min nuvarande XC60 har jag hört ett litet knirrande ljud från höger framdörr på när man spelar musik, men utöver det inget alls.
Min förra XC70 skramlade inte överhuvudtaget, inget alls faktiskt.
V70:n innan dess hade inga missljud i kupén heller.
S60 innan dess var också skrammelfri.
V40:n innan dess minns jag inte.

Jag skulle säga att överlag så skrvamlar Volvo mindre än andra bilmodeller jag kört/suttit i.
Vi har en vw passat 07:a som knirrar/knarrar som fasen, VW:s byggkvalitét har jag inte mycket över för.
Har samma från höger bak dörr, i mitt fall är högtalare troligtvis. Ska bytas ut på garanti.
Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]