Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Drfeelgood
Hej på er.

Har idag fått en offert på en S60 D4 Summum med lite smått å gott som är tänkt att ersätta min V50 Classic :D
Tycker nog jag har koll på det mesta men fattar dock inte det här med Sensus Connected Touch.
Är det nytt för MY15?
Ingår det i "Sensus connect high performance" eller måste jag uppgradera till premium?

Ola
Användarvisningsbild
av Nexus6
Detta är skitsnurrigt, har själv efterforskat ganska rejält i detta när jag beställde bil då säljarna inte hade bättre koll...

Sensus Connect är Volvos egna system utvecklat ihop med Ericsson, Sensus Connected Touch är en Androidenhet som kopplas till bilens skärm.

Man kan inte kombinera de båda, så väljer du något paket med Sensus Connect kan du inte montera en Sensus Connected Touch som tillbehör. På X60-modellerna tror jag inte ens SCT erbjuds längre när du specar men tror du kan köpa den som tillbehör om du bottenspecar infotainmentsystemet från fabrik. På X70/80-modellerna kan du iaf innan MY15 speca med SCT från fabrik.

Finns många trådar här på forumet att SCT verkar än så länge vara att föredra då det går att roota enheten så man kan ladda ner vilka Androidappar man vill. SC kommer komma med en större uppgradering vecka 20 som kommer ge mer funktionalitet då det inte finns mycket användbart i den idag.. Jag använder egentligen bara WiFi-hotspotten, övriga funktioner har jag ännu inte haft något behov av.

Hade väldigt gärna haft en SCT i min kärra men då Business-paketen inkluderar SC och massa annat för ett bättre pris än att speca alla tillbehör separat så var inte SCT ett ekonomiskt alternativ.. Spotify får jag köra via blåtand istället...
Användarvisningsbild
av leiwi
[quote="Nexus6"]Detta är skitsnurrigt, har själv efterforskat ganska rejält i detta när jag beställde bil då säljarna inte hade bättre koll...

Sensus Connect är Volvos egna system utvecklat ihop med Ericsson, Sensus Connected Touch är en Androidenhet som kopplas till bilens skärm.

Man kan inte kombinera de båda, så väljer du något paket med Sensus Connect kan du inte montera en Sensus Connected Touch som tillbehör. På X60-modellerna tror jag inte ens SCT erbjuds längre när du specar men tror du kan köpa den som tillbehör om du bottenspecar infotainmentsystemet från fabrik. På X70/80-modellerna kan du iaf innan MY15 speca med SCT från fabrik.

Finns många trådar här på forumet att SCT verkar än så länge vara att föredra då det går att roota enheten så man kan ladda ner vilka Androidappar man vill. SC kommer komma med en större uppgradering vecka 20 som kommer ge mer funktionalitet då det inte finns mycket användbart i den idag.. Jag använder egentligen bara WiFi-hotspotten, övriga funktioner har jag ännu inte haft något behov av.

Hade väldigt gärna haft en SCT i min kärra men då Business-paketen inkluderar SC och massa annat för ett bättre pris än att speca alla tillbehör separat så var inte SCT ett ekonomiskt alternativ.. Spotify får jag köra via blåtand istället...[/quote]

Hej

Sensus Connected Touch är ett tillbehör och kan eftermonteras i dom flesta fall , lite olika "kit" beroende på vad bilen har för infot från början
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-464523

Leffe
Användarvisningsbild
av torwald
Jag har beställt en V60 D4 AWD med Business Edition PRO MY2015. Där skall om jag fattar allt rätt Sensus Connect ingå. Men om jag har förstått saken rätt så kommer den bilen inte gå att kombinera med Sensus Connect Touch? Vad går man miste om när man inte kan ha Sensus Connect Touch?
Användarvisningsbild
av leiwi
[quote="torwald"]Jag har beställt en V60 D4 AWD med Business Edition PRO MY2015. Där skall om jag fattar allt rätt Sensus Connect ingå. Men om jag har förstått saken rätt så kommer den bilen inte gå att kombinera med Sensus Connect Touch? Vad går man miste om när man inte kan ha Sensus Connect Touch?[/quote]

Hej
Ja du har rätt Sensus Connected Touch kan inte monteras i bilar med Sensus Connect.
Och det är faktiskt så att du går miste om en hel del ,jag har tilloch med försökt montera SCT men det går inte ,inte ens med lite "mackel"
Annan skärm ,aim, icm mm
http://forumbilder.se/DCQ2H/sensus-conn ... 6802275922
Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]