Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Så där brukar det se ut när jag svänger av från E4an vid Gävle. Då kan man rulla rätt långt bara man slipper någon som bromsar ner till 75 direkt.. :)
Skulle haft bilden där man ser per mil istället för per km, så det är därför det ser lite ojämt ut på diagrammet, när helt avstängd eller avslagen ac va det inte. :D Man släpper gasen bara så rullar den nått sjukt mycket. Måste beror på att biltypen har jättebra luftmotstånd. Just den resan med den förbrukningen var en körning från Borlänge till Halmstad varav 10 mils stadskörning i Borlänge. Körde ingen speciell eco-driving utan låg ungefär enligt angiven hastighet. Uppmätt vid pump blev det precis 5,0 :)
Användarvisningsbild
av x74
Sådärja :-DD snittfart(93km/t) Nu efter 1000mil börjar det bli ganska lätt att ligga på angiven landsvägs förbrukning 0,4l/mil :-(O) :-)-)
Bild
Lika snål på bränslet som vea ;)
av Primus
Tankade min V60 D4 Man -13 igår och förbrukningen visade sig ha varit 0,86 och färddatorn visade 0.74. Körningen har varit klassisk Stockolms rusningstrafik. Det har dessutom varit ganska kallt på mornarna så extravärmaren har väl gått en del.

Hade nog hoppats på lite lägre om jag ska vara ärlig. Å andra sidan är trafikinfarkten i Stockholm hopplös just nu.
Användarvisningsbild
av x74
Skulle in till stan (västerås) tänkte eco köra lite då, körde aldrig fortare än 85, låg mellan 75-85km/h löskokt ägg under sulan,åkte även igenom några små städer där var det 50km/h
Bild
tog samtidigt rekord km kvar till tom tank, då var ochså 14,8 mil redan körda på tanken :)
Bild
Efter ca 1mil genom västerås stad med ca 5-6 röljus stanna förbr på 0,39
Bild

Går att köra gamla d5an snålt med, men inget man skulle kunna genom lida en hel tank :mrgreen:
Har själv kört en MY14 D5 manuell och dom går verkligen snålt. Vea verkar inte dra speciellt mycket mindre, vid hård belastning tror jag att D5:an går snålare än en liten fyra som får jobba hårt. :)

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]

Martins S90-98

På vilket sätt har den gått vida[…]