Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
Någon som har v60 och hundar...? Har två schäfrar men tror inte att jag får in dem i en v60...någon som har koll på detta?

Vad är försäkringskostnaderna för en v60 med T6a i?

Har fått prisförslag på en v60 MY14 med D4 awd summum på 340.000kr låter det som ok?
av Sveno
Om du får in två schäfrar vet jag inte, kanske om du använder hela bagageutrymmet.

Vad gäller försäkring så tycker jag inte att premien för min T6a är så hög. Betalar nu ca. 3600 kr per år, när den fortfarande har vagnskadegaranti från Volvo. När vagnskadegarantin gått ut så hamnar den på ca. 6800 kr per år. Detta på ca. 2000 mil per år. Bara någon hundralapp mer än V50 jag hade tidigare.
Användarvisningsbild
av Thorssa
Två schäfrar låter halvtrångt. Jag har en labradoodle på 8 månader, mankhöjd ca. 55 cm. Jag har köpt Volvos egna lastrumsavdelare så att hon får halva bagaget för sig själv. Det räcker gott och väl åt henne men hon har inga oceaner med utrymme. Det är inte många cm över till taket när hon sitter upp.
av Mccartney
Sveno skrev:Om du får in två schäfrar vet jag inte, kanske om du använder hela bagageutrymmet.

Vad gäller försäkring så tycker jag inte att premien för min T6a är så hög. Betalar nu ca. 3600 kr per år, när den fortfarande har vagnskadegaranti från Volvo. När vagnskadegarantin gått ut så hamnar den på ca. 6800 kr per år. Detta på ca. 2000 mil per år. Bara någon hundralapp mer än V50 jag hade tidigare.
Tack för svaren:)

Försäkringskostnaden är inte speciellt hög då kan man konstatera:)
av Mccartney
Thorssa skrev:Två schäfrar låter halvtrångt. Jag har en labradoodle på 8 månader, mankhöjd ca. 55 cm. Jag har köpt Volvos egna lastrumsavdelare så att hon får halva bagaget för sig själv. Det räcker gott och väl åt henne men hon har inga oceaner med utrymme. Det är inte många cm över till taket när hon sitter upp.
Hmm...låter som det blir trångt för två schäfrar på 67cm och 70cm:) man får nog avvakta så långe.

Tack för svaret:)
av Maximuspro
Jag har haft en schäfertik på 37 kg, buren som följer alla regler tog upp nästan 70% av bagaget eftersom den sluttar så i bak så fick jag ta till på bredden.
Användarvisningsbild
av Thorssa
Ja bur är nog inte att tänka på med två schäfrar. Vi hade en jeppe halvbur men den blev för liten redan när vår hund var 6-7 månader gammal. Den stjäl ungefär en decimeter på höjden jämfört med att ha galler.
B230F går fett

Kolla här om det hjälper 1-2-1 = Luftm[…]

Byte huvudbromscylinder

..Håller tummarna för att det reparer[…]

30% etanol höjer definitiv förbrukningen[…]

Dina frågor kan du också pröva […]