- tor 09 jan 2014, 20:27
#822908
Jag tyckte också det lät som en bra idé.. med både någon form av lasermätning och GPS skulle man kunna ha rätt så hög driftsäkerhet, och ha ett system som kan kalibrera om den digitala hastighetsmätaren. För jag tror att man behöver ett system som fungerar även om lasermätaren blockas/lägger av eller GPS-en inte får kontakt. Men att använda de för kontinuerlig kalibrering är inte en dum idé. Nån får skicka in idén till Volvos förslagslåda.. :)
Frågan är om vi i slutänden kanske kommer att svära över det.. fler saker som kan gå sönder, och saker som troligen kommer generera i lysande röd lampa i instrumentpanelen som bilprovningen inte släpper igenom. Hastighetsmätaren måste funka... är GPS/laser-givaren paj går inte bilen igenom. 8000kr på verkstan tack.. :D
Blir kanske till slut, precis som airbaglampan, många bilars för tidiga död. :)
Frågan är om vi i slutänden kanske kommer att svära över det.. fler saker som kan gå sönder, och saker som troligen kommer generera i lysande röd lampa i instrumentpanelen som bilprovningen inte släpper igenom. Hastighetsmätaren måste funka... är GPS/laser-givaren paj går inte bilen igenom. 8000kr på verkstan tack.. :D
Blir kanske till slut, precis som airbaglampan, många bilars för tidiga död. :)
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13