Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FSandstrom
agb007 skrev:
andreas_lofgren skrev:Ja. Med konstant blinkande skylt om du kör mer än 5km/h för fort. Känns sisådär lockande.
Där känns det som att du har fel 5 eller 10 sekunder blinkar den inte mer

För övrigt så tycker jag den adaptiva cruisen är en fantastiskt trevlig när man är ute o kör långt.
Det enda som är lite synd att i 160-170 km/h hamnar man så långt bakom så att framförvarande inte förstår att han ska flytta sig ...
Hmm, har skyltavläsning (V60 My14) men inte säger den till om man kör för fort? Man har ju en fartbegränsare, men utan den på säger den inget om man kör för fort, eller?

Nu har jag inte kört 160 men på motorväg utan många bilar så sätter jag ner avståndet till det minsta, då fungerar det väldigt bra (bilen saktar in lite lagom tills framförvarande har flyttat på sig, man hinner aldrig ner på det bilen betraktar som "rätt" avstånd). Skall man ligga i kö en längre bit så brukar jag dra ner den ett par snäpp.
av Lövet
Blinkandet såg jag på en V40. Oklart om övriga modeller har samma?
Användarvisningsbild
av FSandstrom
s6025t skrev:Varningen går att stänga av i sensus om man vill slippa den då visas bara senast avlästa hastighet utan att det blinkar
I så fall är den avstängd från fabrik numera. Jag har hittat två hastighetsändringar i samband med sväng som den konstant missar, hade varit hyfsat drygt med varningar på den :-)
Användarvisningsbild
av Snowie
Oftast beror det på vilken typ av bil man har, i en XC60 samt S80 förväntar man sig en viss nivå av utrustning.
Den nivån höjs sakta men säkert, vem vill vara utan backvarnare idagsläget?

En bilaffär så kan man inte räkna med att få tillbax pengar utan man skall nog köpa en bil som man blir nöjd med.
Väldigt tråkigt att lägga ut 300.000kr och sedan ångra att man inte la de extra 10.000kr för att få något man verkligen ville ha. Personligen ångrar jag regält att jag inte valde till 18" fälgar samt RTI.
av Lövet
18" går ju lyckligtvis att lösa i efterhand. RTI lite svårare.

Jag håller med om att man ska köpa den utrustning man vill ha, inte "för att få bättre betalt" i efterhand. För det funkar aldrig så, får du inte 100% av utrustningens värde tillbaka + kapitalkostnad (vilket du _aldrig_ får) så är det ren ekonomisk förlust att välja till grejer.
av perhall
Tycker precis som Andreas, har köpt massor med grejer som RTI och soltak som jag givetvis aldrig får tillbaka pengarna för. Och samma gäller ju för 4C, PS och en massa annat.

Men man kan ju undvika vissa saker, t ex att ej ta ett paket om det är marginellt dyrare än de saker man vill ha. Ett paket med grejerna x y och z ger alltid mer i andra hand än x y z löst. Och att inte ta Kinetic, vilket en kompis till mig övervägde, kanske inte är så smart. Har man bilen i tre år sannolikt en dålig affär, har man den i 10 år säkert bra men ändå...
PH

Ok tack, ska kolla detta.

ABS/ANTI-SLADD AVSTÄNG Volvo S60.

Inget fel på den i mitt fall. Att magneten […]

Hej (igen..) Nytt problem med bilen i tråde[…]

anti-sladd service erfordras

Var in och gjorde felsökning, dessa felkode[…]