- sön 24 feb 2013, 18:21
Grunden i sensus har ju varit med sedan -07, -12 la de ju bara till en skärm i princip. Har man bara blåtandsanslutning till bilens övriga ljudsystem klarar man sig ju rätt lång med vilken surfplatta/telefon som helst idag. Du kommer ju aldrig kunna få alla Androids möjligheter i en Volvo.
Så för media räcker ju en blåtandsanslutning långt och i många år. Nu antar jag att det är för media de flesta suktar efter nya möjligheter.
MrNorth skrev:Gällande det nya Sensus Touch, är det någon som vet om det bygger på samma mjukvara som Sensus, eller om det är helt omdesignat från scratch? Jag tror inte att Sensus som det är idag bygger på Android t.ex.
Detta gör mig lite orolig huruvida Volvo ska dumpa Sensus helt och hållet till förmån för detta "nya" Sensus som bygger på Android... inte så kul att köpa en ny bil för 400000 för att sen mjukvaran i den (som är en stor del i nya bilar) blir helt fryst i tiden utan nya features och buggfixar!
Jag väntar t.ex. fortfarande på att man ska få in Bluetooth 4.0 istället för 2.0 som används idag. Samt finns det massor som behöver göras i menyer, navigation, infotainment etc... den mest efterlängtade featuren är att kunna bläddra bland playlists via rattkontrollen. Nu måste man ju göra allt sånt i telefonen innan man går in i bilen, inte så vidare smart.
/H
Grunden i sensus har ju varit med sedan -07, -12 la de ju bara till en skärm i princip. Har man bara blåtandsanslutning till bilens övriga ljudsystem klarar man sig ju rätt lång med vilken surfplatta/telefon som helst idag. Du kommer ju aldrig kunna få alla Androids möjligheter i en Volvo.
Så för media räcker ju en blåtandsanslutning långt och i många år. Nu antar jag att det är för media de flesta suktar efter nya möjligheter.