Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stavas
Hej,

Efter att ha testat både D3:an och T3:an, så bestämde jag mig för V60 D3 Momentum. Tyckte D3:an var en mycket trevligare motor än T3:an att köra.

Nu finns ju dock RICA till T3:an, så att den spottar ut sig 200hp istället för 150hp. Detta, i kombination med det mycket fördelaktiga priset på Summum-paketet (min konf med Summum + lite andra smågrejer stannade på 285k), gör att jag nu inte är så säker längre.

Jag har dock inte hört talas om RICA innan, bara BSR och Polestar. Någon som har någon erfarenhet av RICA, eller hört något från andra om RICA?

// Mvh, Torbjörn
av aka06iah
Vore kul att höra om RICA, jag har också sneglat lite på dem!
av perhall
Jag körde min 2,5T till Rica. Förbrukningen skulle bli lägre men ändrades inte ett dugg vid lugn körning (givetvis högre vid hetsig körning). BIlen rycker en del och jag fick ny mjukvara en gång. Sen tröttnade jag och fick ny originalmjukvara så man kan nog säga att detta var pengar i sjön.

Samtidigt berättar ju flera om liknande problem med BSR - ett par på 70-80-forumet har problem som ev. kan härledas till mjukvaruuppgradering.

Jag tror helt enkelt inte att det blir bättre än RICA och BSR. Men att betala 9000 för extra hk hos en firma, och förlora alla garantier etc., när det kostar 15-30 tkr att få motsvarande effekt från Volvo, med rabatt, och högre andrahandsvärde, fulla garantier, högre prestige:) etc. tycker jag inte att det är någon idé längre.

Har man däremot en BMW kan det ju vara lockande att få 370 istf 306 hk i 335i för 9000 kr (BMW skulle väl ta 70000 för den effektökningen..)
PH
Läckage kylarvätska

..ska där egentligen sitta nån plugg?[…]

Självklart. Någon med säkerhetst&a[…]

Letar original gummimattor till V70 -04 Kolla[…]

Sensorring bak Volvo V40

Hej på er Volvovänner. Sensorringen bak[…]