Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Man får inte plats med de elektriska öppnarna efter vad jag hört...

/Thomas
av Biltoken
Skulle inte välja ny bil utan elektrisk baklucka idag. Har iofs 3 barn som ska skjutsas till olika aktiviteter med en massa utrustning hela tiden. Men även känslan när man går ut från matbutiken med nyckeln i högerhanden och slipper ställa ner alla matkassarna på den regnvåta asfalten är guld värd. Har e-baklucka på min XC60 och hade det även tidigare på min A6 Avant.
av Tflex
Kanske lite off topic. Har läst instruktionsboken men förstår ändå inte hur man
Öppnar den elektriska bakluckan manuellt? Ibland vill man ju bara öppna luckan en liten
bit och kasta in något snabbt. Någon vänlig själ som kan förklara?
av oskobe
Biltoken skrev:Skulle inte välja ny bil utan elektrisk baklucka idag. Har iofs 3 barn som ska skjutsas till olika aktiviteter med en massa utrustning hela tiden. Men även känslan när man går ut från matbutiken med nyckeln i högerhanden och slipper ställa ner alla matkassarna på den regnvåta asfalten är guld värd. Har e-baklucka på min XC60 och hade det även tidigare på min A6 Avant.
Med nyckeln i fickan (nyckellöst) ser jag inga problem.
Användarvisningsbild
av petkas
Tflex skrev:Kanske lite off topic. Har läst instruktionsboken men förstår ändå inte hur man
Öppnar den elektriska bakluckan manuellt? Ibland vill man ju bara öppna luckan en liten
bit och kasta in något snabbt. Någon vänlig själ som kan förklara?
"klicka" 2 gånger snabbt i handtaget när du öppnar då går det automatiskt till "manuell" läge,samma sak när du vill stänga manuelt så tryck 2 gånger snabbt på knappen :wink:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Eller som när jag öppnar i garaget - Trycker en gång på öppningsknappen, sen håller jag fingret över stängningsknappen på kanten på luckan. När den är i det läget jag vill ha den så trycker jag en gång på stängningsknappen, vilket gör att luckan stannar. När jag sen trycker en gång till på stäningsknappen åker den ner igen.
av XCThord
Nu går jag lite halvt OT här men undrar varför Volvo inte har programmeringsbar höjd på luckan? I exempelvis Audi kan man ju ställa in hur långt luckan ska öppna, ganska smart finess. Känns tråkigt att behöva stå som XC90_Executive och "vakta" luckan varje gång. Numera står vår XC60 utomhus men jag hade exakt samma problem förut.
Läckage kylarvätska

..ska där egentligen sitta nån plugg?[…]

Självklart. Någon med säkerhetst&a[…]

Letar original gummimattor till V70 -04 Kolla[…]

Sensorring bak Volvo V40

Hej på er Volvovänner. Sensorringen bak[…]