Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JimmyK
Jag har en Volvo xc60 my 10 som är uttagen maj 2010. När bilen hade rullat 1500mil kom ett mycket irriterande ljud vid frikoppling från kopplingspedalen. Har varit inne vid fyra tillfällen på Volvo för att få bort ljudet. Har varit på två olika Volvoverkstäder men ingen har lyckas och nu säger de standard kommentaren när de inte lyckas lösa det, nämligen att det ska låta så. Det som är bytt hittills är fjäder till kopplingspedalen, kopplingspedalsstället samt lägeskontakt koppling. Nedan följer länk till ljudet. Förslag på lösning tages tacksamt emot.

http://www.youtube.com/watch?v=rIfUgMzYLpU

//Jimmy
JimmyK skrev:Jag har en Volvo xc60 my 10 som är uttagen maj 2010. När bilen hade rullat 1500mil kom ett mycket irriterande ljud vid frikoppling från kopplingspedalen. Har varit inne vid fyra tillfällen på Volvo för att få bort ljudet. Har varit på två olika Volvoverkstäder men ingen har lyckas och nu säger de standard kommentaren när de inte lyckas lösa det, nämligen att det ska låta så. Det som är bytt hittills är fjäder till kopplingspedalen, kopplingspedalsstället samt lägeskontakt koppling. Nedan följer länk till ljudet. Förslag på lösning tages tacksamt emot.

http://www.youtube.com/watch?v=rIfUgMzYLpU

//Jimmy
Jag hade nog använt nybilsgarantin och bett dem byta kopplingen och hela kongkalongen faktiskt :)
Vi har inte det oljudet i vår. Det ska inte låta så. Besvärligt att verkstan tar den attityden, stå på dig! Jag hade blitt riktigt grinig...
Jag har precis haft inne vår my11 XC60 för att bli av med "gneeket" från kopplingen, detta var tydligen vanligt och ett reperationskit fanns framtaget.
Den var som ny när jag fick tillbaka bilen!
Läckage kylarvätska

..ska där egentligen sitta nån plugg?[…]

Självklart. Någon med säkerhetst&a[…]

Letar original gummimattor till V70 -04 Kolla[…]

Sensorring bak Volvo V40

Hej på er Volvovänner. Sensorringen bak[…]