Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av menbj0
Såg att förbrukningen för S60 DRIVe nu är officiell. Om man går in på "Bygg din bil" så ser man den - 0,38 blandad. Ett bra resultat tycker jag. Lägre effekt än konkurrenterna kräver lägre förbrukning och det ger man ju också. Bra jobbat!
av XCThord
Jag såg också det. Volvo gick dock ut med pressmeddelande (tror jag) i några andra länder nyligen och då sade man 0,43 - precis som man sagt förut. Enligt min handlare är det 0,43 för S60 och 0,45 för V60 som gäller. Är det nån på Volvo som kan bekräfta eller dementera detta?
av menbj0
I så fall är man inte med i matchen. 0,43 är inte good enough med tanke på den låga effekten. Låt oss hoppas att det är rätt siffror på Bygg Din Bil.
av perhall
Oväntat:) De där uppgifterna på Bygg Din Bil är ju faktiskt extremt ofta fel.../PH
av Tobbev
Jag ringde precis och påpekade att siffrorna var fel. Jag var noga med att påpeka att jag är volvoanställd och har exakt spec på bilen framför mig. Killen jag pratade med dubbelkollade uppgifterna och jag hade rätt, så snart skall siffrorna vara uppdaterade på bygg din bil.
av menbj0
Tobbev skrev:Jag ringde precis och påpekade att siffrorna var fel. Jag var noga med att påpeka att jag är volvoanställd och har exakt spec på bilen framför mig. Killen jag pratade med dubbelkollade uppgifterna och jag hade rätt, så snart skall siffrorna vara uppdaterade på bygg din bil.
Jätte-bra Tobbe, tack!

Då kan vi stänga den här tråden.

/Björn

Utifrån hur slitaget ser ut på givaren[…]

Elpriset

Och bättre kanske det blir, om spanien kö[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Takk. Abm er i orden. Nedlasting av apper som ikke[…]

XC70 -14 Stolvärme reglering?

För att byta värmeslinga får man &[…]