Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jejje
XC90_Executive skrev:Stäng av bilen och starta igen.

Grattis till bilen förresten! :-)-)
Ska göra det. var faktiskt en kollega som startade bilen i garaget. och vi stängde aldrig av den och startade igen.
kanske räcker?

vad kan det bero på tror du OM det nu fungerar om jag startar den och den inte varnar? låter som du har varit med om det förut?

tack.. är en D5:a Ice white. men driver support. teknikpaket1 och tidur dieselvärmare.
bytt från en 07:a Nissan Micra.. är en fröjd att sätta sig i bilen på morgonen. testade även tiduret imorse. varm och tinad bil att sätta sig. helt underbart :D
av pianopeter
Jag hade samma problem med en C30 o då behöver den nolställas genoim att startas om. De ska mkt till för de ska vara service på en Blis, så testa detta. Lycka till o grattis till bilen
av Twendor
Har samme problemet på min XC60 når det kommer hurtig endring av temperaturen.
Når den er nyvasket og det blir kaldt.(Legger seg is på kameralinsen).
De pleier å løse seg med en omstart av bilen.
Gratulerer med den nye bilen, og lykke til med en kanonbil med stor kjøreglede.

Ha en riktig god helg.
Mvh Twendor.
av jejje
var ett litet jack i dörren (i plasten) märkte jag när jag kom hem på kvällen efter att ha hämtat ut den..

hur skulle ni göra med något sådant? gå tillbaka och klaga. är ju i hela dörrstycket. så inget man byter på en 5minuter.

är ju en splitter ny bil. så man vill ju inte att det ska vara några skavanker från dag1.
av perhall
Hade det varit en 4-åring så hade jag inte gått tillbaka. Att laga såna småsaker à 5 000 kr skulle ju snart göra andrahandsvärdet på "ganska fina" bilar orimligt lågt (och begagnade BMW och Saab med pixelfel i panelerna skulle vara värda typ ingenting:)). Men på en ny bil ska det inte finnas något sådant! Jag tror inte att de kommer att bråka utan du får en ny dörrinnersida och en lånebil! /PH
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
jejje skrev:vad kan det bero på tror du OM det nu fungerar om jag startar den och den inte varnar? låter som du har varit med om det förut?
Det kan vara en tillfällig 'störning' bara. Den nollställer det genom att du startar om bilen. På BLIS om det t.ex står "vänster kamera skymd" och den vänstra lampan blinkar oavbrutet så räcker det inte att trycka av/på BLIS med knappen utan man måste starta om bilen.

Tack för detta. Kollar i morron. :-)

Vänster helljus lyser inte (c30)

Kolla säkring F59 på CEM-modulen. Om de[…]

Jag har en av de första bilarna, MY2016 D5, o[…]

Växellådan behöver inte vara d&ari[…]