Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej. Jag fick min nya S60 D3 Momentum aut. för 4 dars sen. Efter 300km slocknade hela displayen och alla funktioner kopplade till den (stol värme, parkerings radare, radio, telefon......) slutade också fungera. Allt började fungera igen efter en dag utan att ngt speciellt hade gjorts. Verkstan kunde inte hitta ngt fel. Har ngn annan upplevt detta?
En annan sak som besvärar mej är den stora felvisningen av hastiheten. Ungefär 6km/h genom hela registret. Är det normalt? (jag hade förrut enS40 av mod. 2005 och den hade max 1-2km/h felvisning) Jag kör med vinterdäck
16" 215/55 (Continental) på original Volvo fälg.
thoreb skrev:En annan sak som besvärar mej är den stora felvisningen av hastiheten. Ungefär 6km/h genom hela registret.
Alla mina tidigare bilar har haft ungefär 10% felvisning, ofta mer med vinterdäck. Denna verkar ha ungefär 5% + 2 km/tim (endast körd med vinterdäck).

Det är bara de två senaste bilarna som jag har kunnat testa med GPS, tidigare fick man klocka efter "helikopterstrecken" och då kontrollerade man ju bara en hastighet.
thoreb skrev:Hej. Jag fick min nya S60 D3 Momentum aut. för 4 dars sen. Efter 300km slocknade hela displayen och alla funktioner kopplade till den (stol värme, parkerings radare, radio, telefon......) slutade också fungera. Allt började fungera igen efter en dag utan att ngt speciellt hade gjorts. Verkstan kunde inte hitta ngt fel. Har ngn annan upplevt detta?
En annan sak som besvärar mej är den stora felvisningen av hastiheten. Ungefär 6km/h genom hela registret. Är det normalt? (jag hade förrut enS40 av mod. 2005 och den hade max 1-2km/h felvisning) Jag kör med vinterdäck
16" 215/55 (Continental) på original Volvo fälg.
Det är inget som kan liknas vi detta?
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 70&t=63567

Jag skall lämna in min snart för att få en uppgradering.
Jag har även ca 5 km/h felvisning, detta är ungefär det samma som på den Passat jag hade innan. Men där blev felvisningen mindre ju långsammare jag körde.
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]