Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lattjolarsson
Nån som provkört?
Velar mellan T4 & T5...men efter att läst lite på forumet verkar T4 inte va nåt att ha, eller? Diesel är för min del uteslutet, och jag vill ha lite pulver i a f (T3 väck men T6 för dyr). :D
Finns T5 att provköra ännu?
Användarvisningsbild
av CarMan
Vill du ha pulver så är det t6 som gäller.& vist kostar det lite extra.
Annars är det bra drag i dieslar, varför vill du inte ha en sån?
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har testat T5 + powershift en kort bit i en S80, jag blev klart imponerad..

/Thomas
av Arese
Jag tycker att T5 känns som det bästa valet avseende pris/prestanda/komfort. Med den reservationen att jag inte kört den :D
av perhall
lattjolarsson skrev:Nån som provkört?
Velar mellan T4 & T5...men efter att läst lite på forumet verkar T4 inte va nåt att ha, eller? Diesel är för min del uteslutet, och jag vill ha lite pulver i a f (T3 väck men T6 för dyr). :D
Var på forumet står det eller antyds det att T4 inte är något att ha? Mina tyska kolleger är imponerade av T4 och har kört den i V60 och V70... tyvärr har jag inte själv kört den men vill veta var den sågas.../PH
av lattjolarsson
perhall skrev:
lattjolarsson skrev:Nån som provkört?
Var på forumet står det eller antyds det att T4 inte är något att ha? Mina tyska kolleger är imponerade av T4 och har kört den i V60 och V70... tyvärr har jag inte själv kört den men vill veta var den sågas.../PH
Kanske var det Powershiften man diskuterade (Tråden om "T4 Powershift demo bil")...som gjorde att jag blev konfunderad om T4:an. Mitt fel, sorry.
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]