- ons 15 dec 2010, 21:28
#477371
Mina kriterier på en bil är att förflytta mig från punkt 1 till 2. Kör ca 2000-2300 mil/år. Drar släp med motorcyklar ibland till och från tävlingar.
Tror själv att D2 blir bra när den kommer, men enligt teknikens värld så skulle den bli ca 15000 kr dyrare än T3.
Visserligen så får man väl igen lite av det eftersom den blir skattebefriad i 5 år, och bränslekostnaden borde bli lägre.
Provade förra året V70 Drive vs 2,0F och det var en lätt match för Drive:n, men med den nya T3 motorn så kanske det blir jämnare utgång i en jämförelsen, med sin i alla fall på papperet, betydligt starkare (vridmomentet) motor?
Ja man får väl prova när båda är tillgängliga.
Tror själv att D2 blir bra när den kommer, men enligt teknikens värld så skulle den bli ca 15000 kr dyrare än T3.
Visserligen så får man väl igen lite av det eftersom den blir skattebefriad i 5 år, och bränslekostnaden borde bli lägre.
Provade förra året V70 Drive vs 2,0F och det var en lätt match för Drive:n, men med den nya T3 motorn så kanske det blir jämnare utgång i en jämförelsen, med sin i alla fall på papperet, betydligt starkare (vridmomentet) motor?
Ja man får väl prova när båda är tillgängliga.