Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arese
XC90_Executive skrev:
VolvoB20 skrev:Har sett några XC60 med 20 tummare, du får slänga på större brembbromsar också. Det ser ju så patetisk ut med de små små originalbromsarna i de jättefälgarna. Som att ha ett 4 tums avgas på en 1,6 liters motorn ungefär..... tycker i alla fall jag.

Det är inget jag tänker på när jag ser min XC60 med 20" Cratus.
Vi har ju alla olika smak, själv tycker jag att detta ser urfånigt ut!

Bild
av Steff 99
Det är ju en SUV inte en M3, så vad gör det om skivorna inte är 18" och har 8 kolvs ok..det hade ju sett än mer löjligt ut.
av Arese
Farbror behöver inte gå ner på knä för att se de mikroskopiska skivorna. Det räcker med att ta på glasögonen och titta på bilen från sidan :D

Seriöst, jag fattar inte hur man kan tycka att detta ser bra ut!? ??:-/

MVH
Arese
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Precis detr ser ju så megatöntigt ut med fälgar somär sååååå överdimentionerade.

Men problemet är ju lätt avhjälpt......

Släng i ett par bromsar som matchar era stora fälgar..

http://www.seriouswheels.com/pics-2008/ ... 0x1440.jpg

Denna killen har definitivt för små bromsar för den fälgstorlek han valt,

http://pics.hoobly.com/full/XPVAKTNOO9OFSLRKWJ.jpg
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: ändrade lite i citering och bildlänk
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:Ja , det kan så vara, när det gäller avgassystemet så sitter det två piprensare där bak, om dom ser så imponerande vet jag inte, men det räcker väl till en diesel :lol:
Piprensare ?:-/ De räcker säkert till 400 hk.

Varför tex ha 4 * 3.5 tum i utblås, de skulle ju räcka till 2500-4000 hk och hur många har det i sina XC60 diesel ?:-/
Jag har haft bilar med olika dimensioner ända upp till 19". Och har konstaterat att det är roligt med 18 och 19 ett tag men jag tröttnar fort på stötande sparandet och att det känns som bilen skall gå sönder när man kör över en trottoarkant osv. Jag har kommit fram till att för egen del är 17" en bra kompromiss. Däcken är dessutom betydligt billigare.

Men snyggare är det ju. Men nu när jag dessutom är lite äldre 30+ och börjar bli tråkig osv så börjar det nästan för egen del kännas lite löjligt och barnsligt med 18 och defentivt 19 tummare.
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]