Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Såg att Bra bil kör kampanj på V60 2,0T Momentum inkl metallic samt nyckelavs. passairbag.
Måste väl vara ett riktigt bra pris. Motsvarar om jag räknat rätt 13,5% rabatt.
Var först sugen på att beställa T3:an för 259900 men känns som detta är ett bättra alternativ, i alla fall om man bortser från förbrukning samt vägskatt....
Nån som köpt denna??
av perhall
Petzzon skrev:Såg att Bra bil kör kampanj på V60 2,0T Momentum inkl metallic samt nyckelavs. passairbag.
Måste väl vara ett riktigt bra pris. Motsvarar om jag räknat rätt 13,5% rabatt.
Var först sugen på att beställa T3:an för 259900 men känns som detta är ett bättra alternativ, i alla fall om man bortser från förbrukning samt vägskatt....
Nån som köpt denna??
Tycker också det verkar mycket prisvärt! Framför allt på en ny modell. Men svårt att säga om V60 är lätt överprissatt eller om detta är ett fynd...V70II var ju rätt dyra i början, sen kom en massa kampanjer likt denna. Visserligen då under finanskrisen, men ändå.../PH
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Skulle själv vilja se ett kampanjpris på D3 med momentum och auotomat. Men det kan man ju drömma om :evil:
Det tror jag själv kommer bli en storsäljare, men den känns nästan snuskigt dyr för en såpass "liten bil".

Sen vill man ju ha driver support paket, med adaptiva farthållaren o säkerhetssystemen.
Tycker det är svagt av Volvo att sälja detta för 18kkr!! Borde vara billigare, då dom marknadsför sig som säkra bilar o.s.v. Men självklart förstår jag också att dom vill ta betalt för dessa system också, men lite billigare kunde det ju vara..
av Moody
Ja det är helt enkelt så att bensinbilar inte är så heta i dessa tider och behöver stödjas med extra rabatter.
Användarvisningsbild
av Gurra82
rosenlorden skrev:Skulle själv vilja se ett kampanjpris på D3 med momentum och auotomat. Men det kan man ju drömma om :evil:
Det tror jag själv kommer bli en storsäljare, men den känns nästan snuskigt dyr för en såpass "liten bil".

Sen vill man ju ha driver support paket, med adaptiva farthållaren o säkerhetssystemen.
Tycker det är svagt av Volvo att sälja detta för 18kkr!! Borde vara billigare, då dom marknadsför sig som säkra bilar o.s.v. Men självklart förstår jag också att dom vill ta betalt för dessa system också, men lite billigare kunde det ju vara..
summum skall det vara :wink:
av Linqid
rosenlorden skrev:Skulle själv vilja se ett kampanjpris på D3 med momentum och auotomat. Men det kan man ju drömma om :evil:

Om jag inte minns helt fel är allt som ingår i Driver Support-paketet till självkostnadspris. Att erbjuda så avancerade tillval till självkostnadspris lär vara unikt i branschen. Jag ska dock inte svära på det, om någon minns bättre får den mer än gärna rätta mig.
av perhall

Volvo har allmänt mycket bra priser på options. Har kollat in 5-serien: soltak 18 200, metallic 11 900, billigaste skinn 22 000, GPS med stor skärm 30 000 etc. Det är rätt mkt grejer i Driver Support.../PH
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Driver Supportpaket för 18 är självkostnadspris. Kolla vad konkurrenterna tar!

Förstår verkligen inte varför allt ska vara standard bara för att det står Volvo i fronten.

Jag har endast problem med backväxel när[…]

Brainys V60

Synd att det sker redan på pärlan. Bord[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]