Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Alla vill väll ha stora skärmen, ingen vill ha lilla skärmen så om bilarna var lika dyra (en med 7" & en med 5" skärm) så skulle alla ta 7" skärmen.

så det är ju bara snåltarmen som bestämmer om man ska ha 5" skärmen.

me för att vara realistisk, så kör man ju inte bilen från skärmen! i vardags körning så kommer man inte andvända skärmen alls!
Användarvisningsbild
av Funk
Beställer man multimediapaketen med 7" skärm så kan man enkelt uppdatera med RTI efteråt, om det krävs någon modul för kamerorna och de andra tillbehören vet jag inte men jag tror inte det... Det har i alla fall varit problemfritt att montera panoramakameran på vagnar med 7" och backkamera från fabrik. Underbart tillbehör förresten men om det är värt nära 10000:-...det undrar jag....

/Thomas
Användarvisningsbild
av CarMan
Funk skrev:Beställer man multimediapaketen med 7" skärm så kan man enkelt uppdatera med RTI efteråt, om det krävs någon modul för kamerorna och de andra tillbehören vet jag inte men jag tror inte det... Det har i alla fall varit problemfritt att montera panoramakameran på vagnar med 7" och backkamera från fabrik. Underbart tillbehör förresten men om det är värt nära 10000:-...det undrar jag....

/Thomas
Så du säger att alla med multimedia automatiskt har RTI prep? Jag tror inte det? varför skulle dom då informera om att man måste beställe RTI prep?
Användarvisningsbild
av Funk
Så kommer jag ihåg infon från utbildningen om S/V60 , det är möjligt att jag nickat till men tror inte det... Enligt föreläsaren så sitter all hårdvara i bilen och själva DVD/multimedia-enheten. Knappar undantaget...
På accessories-sidan på Volvo Cars står dessutom följande:
Endast för bilar med High Performance och Premium Sound. Förberedelse i bil krävs, optionkod 445(RTI prep)
Som jag läser det så behövs bara optionkod 445 om man har de enklare systemen men vill kunna uppgradera till RTI.

/Thomas
Användarvisningsbild
av metal
Om ni kollar på Bygg din bil och kollar vad som ingår i något av teknikpaketen till S60n så står det att RTI förberedelse ingår. Detta stod även med på min ordersedel.
Användarvisningsbild
av CarMan
Fast det är jun inte samma sak.
om nått ingår i ett paket så är det inte samma sak som att det alltid ingår i Multimedia 7" skärm.

för dig dom kund när di IDAG köper en bil så är det samma sak för dig, eftersom du får det på köpet.
Men vad som ingår i paketen kan variera på olika marknader & brukar variera med åren.

i mitt huve så är det vktigt att skilja på om nått är fysiskt samanbundet med en en vis sak, eller om man väljer att plaocka med ett vist "tillbehör" ihopp med ett annat.
Användarvisningsbild
av metal
Okej. Förstår vad du menar.

Kollade i broschyren till S60n nu och kan där läsa under tillvalslistan: ...
"- High Performance Multi Media, 1 dvd-spelare, 4*40W, 8 högtalare, 7" display med RTI-preperation."
"- Premium Sound Multi Media, 1 dvd-spelare, 5*130W, 12 högtalare, 7" display med RTI-preperation."
"-RTI-preperation* (inkluderas på High Performance och Premium Sound) Multi Media."

Sen att detta kan vara annorlunda på andra marknader är jag medveten om.
av perhall
BMW 5-serie har en liten navi för 20 000 och en stor för 30 000. Skillnaden är mest att den stora har en större skärm. Men när man sett 10 tester och 20 demobilar som alla har den stora navin känns den lilla tveksam! Halva utrymmet består av en svart plastskärm! De vet hur de ska göra för att få oss att gå loss och köpa.../PH

Jag har endast problem med backväxel när[…]

Brainys V60

Synd att det sker redan på pärlan. Bord[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]